Gå til innhold

Smerter i magen


vibekke

Anbefalte innlegg

Heisann! Det er en ting jeg lurer på,kan jeg utvikle magesår ved å ha bulimi? Jeg har hatt sf en god stund.For litt over en uke siden var det likefør jeg kunne være stolt over å "holdt meg" i fire uker,men jeg "sprakk". er på an igjen med å kaste opp maten igjen... Men ihvertfall...kan smertene skylles magesår eller noe annet???

Klem fra urolige Vibekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære vibekke! Enkelte mennesker er mer disponible for å få magesår enn andre. Derfor ser vi at enkelte som lider av SF får magesår, ofte i forbindelse med stress,fasteperioder osv.. Årsaken til magesår er noe omstridt og dersom du vil vite mer om dette foreslår jeg at du spør legene under forum for alm. medisin. Det er kjent at en ved SF kan få smerter i magen som kjennes som knipesmerter, kolikkplager og tildels tidlig metthetsfølelse. Et stort problem er forstoppelse pga slappe og utvidete tarmer som igjen kan gi sterke magesmerter. En kan ved hjelp av såkalt gastroskopi titte ned i magesekken for å se. Det eksisterer også andre undersøkelser som en kan få gjort hos legen for å finne ut om du har magesår. Du bør snakke med legen din dersom du er i tvil om du har magesår da dette evt. i lengden i verste fall kan føre til forskjellige mangelsykdommer, blodtap m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...