Gå til innhold

Klatremus - diskriminerende?


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Hørte nettopp på sportsnyhetene at Therese Jordhaug ble kalt for "klatremus", fordi hun er favoritt på morgendagens etappe i Tour de Ski - oppover slalåmbakken.

Er ikke dette litt diskriminerende å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AneM1365380603

    13

  • Babette

    9

  • Lillemus

    6

  • morsan

    5

Mest aktive i denne tråden

AneM1365380603

Jeg ville aldri tenkt over det om ikke du nevnte det. Jeg synes egentlig det var litt småkomisk ;) Jeg blir ikke så lett provosert over slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, å kalle det diskriminering synes jeg er å trekke det alt for langt. Det var vel bare ment som en morsom kommentar, tviler på at det var ment som en betegnelse på kjønn i det hele tatt. Man kaller jo småunger som klatrer rundt for Klatremus også, uten at man legger noe kjønnsmessig i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er. Hvem av geniene var det som greide å klemme ut av seg noe så dumt?

Vet ikke hvem det var, en av sportskommentatorene i sportsredaksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville aldri tenkt over det om ikke du nevnte det. Jeg synes egentlig det var litt småkomisk ;) Jeg blir ikke så lett provosert over slike ting.

Nei - det var sikkert ikke så vondt ment... Jeg hørte det bare med et halvt øre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, å kalle det diskriminering synes jeg er å trekke det alt for langt. Det var vel bare ment som en morsom kommentar, tviler på at det var ment som en betegnelse på kjønn i det hele tatt. Man kaller jo småunger som klatrer rundt for Klatremus også, uten at man legger noe kjønnsmessig i det.

Sant nok. jeg kaller gjerne jentene mine for klatremus eller ekorn - men det er jo litt spesielt å kalle en voksen for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Nei - det var sikkert ikke så vondt ment... Jeg hørte det bare med et halvt øre.....

Hvis noen mener det er diskriminerende kommer det garantert i avisene i morgen ;)

Det hender mannen min ser på Tv 2-sporten kun for å få et glimt av Guro Fostervold ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen mener det er diskriminerende kommer det garantert i avisene i morgen ;)

Det hender mannen min ser på Tv 2-sporten kun for å få et glimt av Guro Fostervold ;)

Må innrømme at jeg ikke vet hvem denne Guro er....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordhaug, he he. Hun heter Johaug. Ei flink og nydelig jente.

Jeg synes ikke det var noe galt i å kalle henne klatremus. Hvorfor skulle det være det?

Jeg gleder meg til rennet i morgen. En skikkelig styrkeprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Må innrømme at jeg ikke vet hvem denne Guro er....

Da er du kanskje lite interessert i sport på tv? Hun ser ut som en engel med sitt blonde og lange hår. Hun har ofte sportssendingene etter nyhetene, og hun er sammen med en landslagsspiller i håndball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis noen mener det er diskriminerende kommer det garantert i avisene i morgen ;)

Det hender mannen min ser på Tv 2-sporten kun for å få et glimt av Guro Fostervold ;)

Hun er fin. Og hun er med i ei bok jeg nettopp har lest: Rosa bil av Ingrid Wiggen. Guro er en av mange venner som stiller opp for kreftsyke Ingrid.(Og antakelig barndomsvenninne, siden bege er fra Molde).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du kanskje lite interessert i sport på tv? Hun ser ut som en engel med sitt blonde og lange hår. Hun har ofte sportssendingene etter nyhetene, og hun er sammen med en landslagsspiller i håndball.

Jeg er ekstremt lite interessert i sport på TV ja.

Kjenner dem sikkert igjen hvis jeg ser dem, men navn sier meg lite....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Hun er fin. Og hun er med i ei bok jeg nettopp har lest: Rosa bil av Ingrid Wiggen. Guro er en av mange venner som stiller opp for kreftsyke Ingrid.(Og antakelig barndomsvenninne, siden bege er fra Molde).

Kjekt å høre at hun stiller opp på sånt :) Med hennes utseende kunne hun ha stilt i bladet Mann, f eks, men det er lite sånne sprell på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre at hun stiller opp på sånt :) Med hennes utseende kunne hun ha stilt i bladet Mann, f eks, men det er lite sånne sprell på henne.

Ja, hun virker som ei kjekk jente. Hun som vikarierte for henne et år var også veldig fin å se på (Annemarta Giske?), og det samme er ei blond ei i Nrk-sporten som er forholdsvis ny. Og alle disse er veldig dyktige og spiller ikke på sitt utseende i det hele tatt, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen mener det er diskriminerende kommer det garantert i avisene i morgen ;)

Det hender mannen min ser på Tv 2-sporten kun for å få et glimt av Guro Fostervold ;)

''Det hender mannen min ser på Tv 2-sporten kun for å få et glimt av Guro Fostervold ;)''

Tror ikkje ho har vært på TV2 sporten på et par år, men det er kommet ei ny ei som er dønn lik (nesten), kanskje mannen din ikkje ser forskjell på de?

Eg har ikkje sansen for ho, ho tyter noe inn i grannskauen, dessuten er ho like sexy som ei utstoppa ugle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det hender mannen min ser på Tv 2-sporten kun for å få et glimt av Guro Fostervold ;)''

Tror ikkje ho har vært på TV2 sporten på et par år, men det er kommet ei ny ei som er dønn lik (nesten), kanskje mannen din ikkje ser forskjell på de?

Eg har ikkje sansen for ho, ho tyter noe inn i grannskauen, dessuten er ho like sexy som ei utstoppa ugle.

Guro er tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...