Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Om jeg har vert i fjøset i to til tre dager på rad får eg lett kløe/ føler meg tørr i øynene. Om jeg gnikker meg mye i øynene hovner de opp i løpet av natten. En gang var det så ille at jeg nesten ikke fikk opp øyet mitt. Jeg er ikke tett hverken i nese hals eller andre steder. Det er bare i øynene. Hva er dette? Jeg skal kanskje bli bonde, er det noe som kan hjelpe?

Jeg har tatt ein allergitest ved en blodprøve, men da haddde jeg ikke vert i fjøset på mange måneder, den var negativ.

Jeg har lest om en allergi som bare går på øynene, men den kan og gå på åndedrettet også, den var visst i slekt med elveblest, er dette den?

Det hadde vert flott om jeg hadde fått svar på dette. På forhånd takk.

Mvh "danse"

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im
Skrevet

Kjære danse

Det kan være ting i luften i fjøset som irriterer øynene dine uten at det egentlig er en allergi. Det er mulig å reagere allergisk bare med øynene, men som regel vil det slå seg på andre organer som nese, hals, lunger, hud også. Dette er selvfølgelig viktig for deg å finne ut av ettersom det har betydning for yrkesvalget ditt så du burde få en skikkelig allergologisk utredning med hudtest og blodprøver og en god øyenundersøkelse. Snakk med legen din om hvilke muligheter som finnes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...