Gå til innhold

oppfølgingssp. sykemeldt/arb.giver


isbe

Anbefalte innlegg

Du skriver om langtidssykemeldt - hva man må oppgi til arbeidsgiver osv. bla. at

"Arbeidsgiver trenger bare å vite om du skal tilbake i arbeid innen rimelig tid - du har nemlig bare beskyttelse mot oppsigelse en viss tid når du er sykmeldt"

Jeg er ansatt i offentlig sektor, har vært ansatt i 7 år - er det snakk om at man kan sies opp når man er sykemeldt eller får rehab.penger?? Kan f.eks arb.giver kreve at jeg går ned i deltidsstilling ? (jeg er delvis sykemeldt, har vært det siden januar, men blir nok det endel lengre - legen min ser for seg flere år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Det kommer an på hvilken tariffavtale og hvilken lov du er underlagt (arbeidsmiljøloven eller tjenestemannsloven). Dette bør du derfor avklare med tillitsvalgt, jeg er ikke rette til å svare på detaljer her. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...