Gå til innhold

Ikke tiltrukket av samboer


Gjest - undrende og usikker -

Anbefalte innlegg

Gjest - undrende og usikker -

Jeg føler meg ikke fysisk tiltrukket av samboeren min. Jeg liker ikke lukten eller smaken av kroppsveskene hans. I tillegg finner jeg det vanskelig å tenne pga at han er litt overvektig og kroppsbygningen. Den siste tiden har dette gitt seg utslag i at jeg ikke orker sex med ham. Normalt er jeg en seksuelt aktiv jente. Jeg synes det er trist for ham og for meg å ha det slik. Jeg har tenkt mye i det siste på mulighetene for å flytte fra hverandre, slik at vi kan finne seksualpartnere som passer bedre til oss. Vi har ingen problemer ut over dette, kommuniserer godt og han stiller opp i alle henseende. Han er min beste venn og får meg alltid i godt humør. Vi har vært sammen svært lenge og har ikke barn. Jeg ønsker ikke barn, og undrer innimellom om det har sammenheng med tankene mine rundt vår seksualitet. Hva er problemet mitt? Bør jeg bryte ut fra forholdet slik at vi begge kan finne mer "riktige" partnere? Jeg mistenker at dette må til for at jeg skal ønske å få barn. Er dette noe jeg bør snakke med profesjonelle om? Kan jeg i så fall få en anbefaling på noen i Bergen som arbeider med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cookiemonster

Det høres ut som om du ikke er forelsket i ham lengre, eller ikke glad i ham utover et nært vennskap. Dette er selvfølgelig ikke slikt et optimal forhold skal være - ihverfall ikke i vår del av verden. Med mindre han vet hva du føler, og aksepterer at det er slik - noe som er meget tvilsomt - så er egentlig det eneste rettferdige du kan gjøre mot ham å avslutte forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sliterlittnå

Jeg har det veldig mye på samme måte som deg.. så skjønner godt hva du sliter med. Jeg syns iallefall det er veldig vanskelig å hoppe ut av et trygt forhold og rett ut i det ukjente, likevel er det mye av meg som lengter veldig etter å fungere fysisk med en annen person..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gro Isachsen, Sexolog

Dette var trist. Har intrykk av at spenningen har forsvunnet i forholdet. Dere har utviklet vennskap og kommuniserer bra, men du beskriver et sexliv som ikke fungerer. Kanskje du har hatt sex uten tenning og spenning til de grader at du har utviklet avesjon mot koppen hans og kroppsvæskene hans. Og spenning er en svært viktig ingrediens når vi har sex.

Det er mulig du ikke ville følt det slik om sexen hadde vært god og du hadde fått til spenningsoppbygging både før og mens dere har sex. Det krever at du er kjent med ditt og hans tenningsmønster og vet hva du skal spille på og forsterke for å få til spenningen. Da hadde uteendet hans neppe vært avgjørende for om du tenner for ham. Går ut fra at han hadde samme kroppsfasong da du møtte ham.

Hormonene og signalstoffene som raser rundt i kroppen når du er forelsket gjør at spennningsnivået er da er høyt. Dessverre er det slik at jo bedre venner vi er med partneren vår, desto vanskeligere er det å utløse spenningen. og å mobilisere spenning.

Det kan også hende at du i utgangspunktet har et negativt forhold til sex som kommer til uttrykk når forelskelsen har lagt seg og spenningen da naturlig daler. Det kan du få avdekket om du tar kontakt med en sexlolog. Klarer du å nullstille og gå bakover i historien og se ham med forlskelsbrillene du hadde på da forholdet var nytt, og blir kjent med tenningsnivået kan det være en måte å redde forholdet. Hvis ikke er det nok mest rikig både for hans og din del at du bryter forholdet. Du må uansett være forsiktig slik at du ikke fratar ham all selvtillit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...