Gå til innhold

Utroskap


kasle1365381147

Anbefalte innlegg

kasle1365381147

Hei Jeg er en kvinne på 39 år. Er gift med en 4 år yngre mann og har 3 barn. Vi har vært gift i 12 år. For 5-6 uker siden oppdaget jeg at min mann har hatt et seksuelt forhold utenfor ekteskapet i nærmere 1 år. Jeg oppdaget dette på en mail som han hadde sendt henne. Denne mailen innholdt kun sex. Han beskrev hva han skulle gjøre med henne. Jeg fikk sjokk. Jeg må nevne at jeg i sommer oppdaget et par flørte mailer med en dame som han hadde truffet på en forretningsreise i utlandet. Da fortalte han meg at dette kun var "spøk" fra hans side men at han skulle kutte ut. Jeg stolte på det, men har nok siden vært veldig "på vakt" ser jeg nå i etterkant. Da jeg oppdaget utroskapen med damen her i vår hjemby ba jeg ham umiddelbart om å kontakte henne for å gjøre slutt på forholdet. Jeg ba også om å få være med på denne samtalen slik at jeg kunne stole på at han virkelig gjorde det slutt. Dette fikk jeg ikke. Han gikk ut av huset og ringte henne. Han fortalte meg at han hadde sagt til henne at jeg hadde oppdaget dette og at han hadde vært uærlig med både henne og meg og at de ikke kunne treffes mer. Han sier til meg at det er han som har vært pådriver i dette forholdet og at hun egentlig har villet gjøre det slutt mange ganger pga dårlig samvittighet. Han sier at han til henne har gitt uttrykk for at han var i et dårlig ekteskap. Han sier at han aldri har hatt følelser for henne, at det kun har vært sex og spenningen. Han sier også - veldig vagt - at hun har nok hatt mer følelser for ham. Nå går vi i terapi. Vi har bestemt oss for å prøve å bygge opp forholdet / tilliten igjen. Vi har vært i terapi 3 ganger og har snakket mye om våre problemer i ekteskapet og det ble tidlig konstantert at vi har et kommunikasjonsproblem. Når vi begynner å diskutere ting vi er uenige om eller har forskjellig synspunkt på så ender det opp med krangel og/eller taushet etterpå. Hos terapeuten har vi i hovedsak snakket om dette og problemet nå er at min mann bruker dette mot meg/oss når jeg nå prøver å snakke med ham om utroskapen. Sist time hos terapeuten fortalte jeg om de tidligere flørtemeldingene jeg hadde oppdaget og da følte jeg at terapauten ble mer direkte ifht min manns handlinger og begynte å spørre ham mer om hans verdier og syn på andre mennesker osv. Terapeuten sa også avslutningsvis at han håpet å høre min mann snakke/fortelle mer neste time. Jeg har så mange spørsmål og går konstant med en klump i magen. Jeg prøver å leve normalt, men dette gnager meg hele tiden. Spesielt tror jeg at prosessen med å komme videre blir tyngre når jeg ikke får svar fra min mann. Dette med fortrolighet/åpenhet/ærlighet trenger jeg virkelig fra ham nå. Når jeg spør om ting som er veldig viktig for meg å få svar på så får jeg kun svar som: jeg vet ikke og jeg beklager. Han sier også at mye av det jeg spør om er useriøst. Jeg vet ikke om jeg er urimelig når jeg har spørsmål som: Hva tenkte du da du tok kontakt med henne første gangen (i edru tilstand) og la opp til en utroskapsaffære? Tenkte du på meg? Hva tenkte du da du kom hjem etter første gang og la deg ved siden av meg? Jeg har så mange spørsmål. Jeg har lyst å ringe og snakke med henne - det tenker jeg mye på. Er det dumt? Jeg tror jeg tenker mye på det pga alle ubesvarte spørsmål som min mann ikke klarer/vil besvare. Jeg må også si at vi alltid har hatt et over gjennomsnittet godt sexliv med sex 2-3 ganger i uken. Jeg må også nevne at det siste året har jeg nok følt noe på meg for utroskap har vi snakket om flere ganger. Jeg får helt vondt når jeg nå tenker at hele tiden når vi har snakket om utroskap så har det foregått. Vær så snill - kan du gi meg noen råd om hva jeg kan gjøre for å få mannen min til å åpne seg og snakke om dette? Jeg må også nevne at oppi alt dette så fikk vi nettopp bekjed om at min far antagelig kun har måneder igjen å leve. Hva anbefaler du meg til å gjøre? PS. Ingen i familien vet noe om dette. Håper på et raskt svar. Vennlig hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...