Gå til innhold

bihuleoperasjon


Gjest zantea

Anbefalte innlegg

Gjest zantea

hei! det finnes ikke noe passende forum for mitt spørsmål, så jeg spør her: er det noen her som har tatt en bihuleoperasjon hvor de utvider gangene inne i nesa og bihulene? hvordan var operasjonen og tiden etter? har det hjulpet? jeg skal gjøre dette, men kjenner ingen andre som har gjort det.. gruer meg litt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette fåreslo legen min til meg. Men jeg trakk meg unna. (orden operasjon!! grøss!)

Kan jeg spørre hvorfor du skal gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zantea

Dette fåreslo legen min til meg. Men jeg trakk meg unna. (orden operasjon!! grøss!)

Kan jeg spørre hvorfor du skal gjøre det?

både fordi jeg generelt er mye syk (bihuler, halsbetennelser osv), de tror det blir liggende mye drit der fra hver gang jeg er syk, og fordi jeg har veldig trange ganger der, puster liksom aldri helt fritt. operasjonen ble foreslått for meg for ganske lenge siden, men jeg har ikke turt å si ja før nå.. men da jeg fikk papirene på hvordan det skal gjøres og sånt, fikk jeg litt panikk! og det er i overimorgen! hvorfor gjorde ikke du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

både fordi jeg generelt er mye syk (bihuler, halsbetennelser osv), de tror det blir liggende mye drit der fra hver gang jeg er syk, og fordi jeg har veldig trange ganger der, puster liksom aldri helt fritt. operasjonen ble foreslått for meg for ganske lenge siden, men jeg har ikke turt å si ja før nå.. men da jeg fikk papirene på hvordan det skal gjøres og sånt, fikk jeg litt panikk! og det er i overimorgen! hvorfor gjorde ikke du det?

Ok, jeg skulle gjøre det da jeg var rundt 15, pga at jeg stadig vekk hadde bihulebetendelse. Jeg er også veldig plaget, hver gang jeg blir forskjølet så er det i bihulene og det gjør vondt og jeg snåtter noe helt vanvittig. Kjenner det vondt under øynene. Akkurat som om det er fullt i snørr som bare ligger der. Liker ikke nesespray så bruker aldri det. Fikk en spesial nesespray, men den falt ikke helt i smak heller :)

Det går nok helt fint å operere, tenk så godt det blir etterpå :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest been there done that

Jeg skal ta den operasjonen neste uke! På Drammen private sykehus. Der kan du få gjort det i narkose, dersom du insisterer og dersom henvisende lege skriver det.

Jeg tok en liknende operasjon for mange år siden, uten narkose, og det var pyton! Men det hjalp veldig, i alle fall i mange år. Det har dessverre tendens til (hos noen) å kunne gå tilbake til tidligere tilstand etter noen år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk utført denne operasjonen for ca 3 år siden, og det er ikke noe å grue seg for. Det er ikke spesielt mye smerter etterpå, og du får greit med smertestillende. Verste er å måtte gå med tamponger i nesa i ei uke, men det går greit det også. Husk at du bør/ må skylle nesen med et nesehorn flere ganger daglig for å forhindre at tampongene gror fast i slimhinnene. Dette venner du deg til, og da jeg sluttet med skyllingen, savnet jeg den rene følelsen jeg fikk etter å ha skylt. Resultatet blir som regel veldig bra, men som sagt under, kan det gro sammen igjen over tid.

Lykke til. Dette går helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest zantea

Jeg skal ta den operasjonen neste uke! På Drammen private sykehus. Der kan du få gjort det i narkose, dersom du insisterer og dersom henvisende lege skriver det.

Jeg tok en liknende operasjon for mange år siden, uten narkose, og det var pyton! Men det hjalp veldig, i alle fall i mange år. Det har dessverre tendens til (hos noen) å kunne gå tilbake til tidligere tilstand etter noen år...

takk for fine svar! nå er det et døgn til.... send meg god energi da hvis noen har noe til overs. jeg gruer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for fine svar! nå er det et døgn til.... send meg god energi da hvis noen har noe til overs. jeg gruer meg!

Sånn, da har jeg sendt over 50 mg god energi.Det var det som var til overs etter gulvvasken :) Håper den kommer godt med.

Lykke til!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...