Gå til innhold

er gravid å blør


Gjest forvirra jente

Anbefalte innlegg

Gjest forvirra jente

hei jeg er gravid i uke 7 å ønsker å ta abort. jeg begynte i dag å blø endel som om jeg hadde mensen, å har innimellom mennsensmerter, hva kan dette skyldes? håpe du kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Det er ikke uvanlig å ha små blødninger og mensturasjonsliknende smerter tidlig i svangerskapet. Dette behøver ikke å bety at du har en spontanabort.

Ta kontakt med legen din, h*n vil hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at du opplever en spontanabort, men det er mange gravide som opplever blødninger i varierende grad i løpet av svangerskapet. Du kan kontakte legen og be om å bli undersøkt. Det er mulig å sjekke om det fremdeles er en graviditet, både via ultralyd og ved måling av HCG nivået (om det stiger eller synker).

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig å ha små blødninger og mensturasjonsliknende smerter tidlig i svangerskapet. Dette behøver ikke å bety at du har en spontanabort.

Ta kontakt med legen din, h*n vil hjelpe deg.

i går når jeg blødde kom det flere klumper med blod? hva kan dette skyldes da? når tid kan jeg ta en ny gravid test vist det er spontan abort da å se om jeg fortsatt er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

i går når jeg blødde kom det flere klumper med blod? hva kan dette skyldes da? når tid kan jeg ta en ny gravid test vist det er spontan abort da å se om jeg fortsatt er gravid?

Det er jo mulig at du har hatt en spontan abort - men for å være helt sikker, så må du gå til legen.

En graviditetstest vil nemlig vise positivt resultat selv etter en spontanabort - dette er fordi graviditetshormonene kan sitte igjen i kroppen i flere uker etter en abort.

Legen vil vurdere om det er liv eller om fosteret er dødt, og så vil de vurdere om du evt trenger en utskrapning av livmoren for å unngå infeksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...