Gjest farsarven Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 Noen som vet om jaktvåpen kan "arves" Min far døde i desember, og han har jaktvåpen. Min bror ønsker dette, samtidig som også jeg kunne tenke meg å ha en hagle. Har lyst til å ta jegerprøven, da vi har stort jaktterreng., Siden jeg ikke har jaktprøven eller bæretillatelse - får jeg da avslag på å overta våpenet 0 Siter
Cookiemonster Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 Selvfølgelig får du ikke ha våpen hvis du ikke har tillatelse. Det har ikke noe å si om du kjøper, finner eller arver våpenet. Det ville vært fint lite poeng med et lovverk som begrenser privatpersoners muligheter til å ha våpen hvis man kunne arve våpen uten videre. 0 Siter
Gjest farsarven Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 Selvfølgelig får du ikke ha våpen hvis du ikke har tillatelse. Det har ikke noe å si om du kjøper, finner eller arver våpenet. Det ville vært fint lite poeng med et lovverk som begrenser privatpersoners muligheter til å ha våpen hvis man kunne arve våpen uten videre. Hei du! - du må sjekke fakta før du svarer. Jeg har idag snakket med politikammeret,, og det er lov å arve våpen.. men ikke bruke det før du har enten jegerprøve eller er medlem i ett skytterlag.. Jeg har ingen mulighet til å kjøpe patroner når jeg ikke har lisence.. men det skal jeg skaffe meg... Så nå skal våpnene overføres,,- helt lovlig.. 0 Siter
Cookiemonster Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 Hei du! - du må sjekke fakta før du svarer. Jeg har idag snakket med politikammeret,, og det er lov å arve våpen.. men ikke bruke det før du har enten jegerprøve eller er medlem i ett skytterlag.. Jeg har ingen mulighet til å kjøpe patroner når jeg ikke har lisence.. men det skal jeg skaffe meg... Så nå skal våpnene overføres,,- helt lovlig.. Da er det endret for hagle. Tidligere kunne man ikke arve våpen uten tillatelse til å eie våpen, og jeg synes det høres rart ut at du kan det nå. Men, men. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.