Gå til innhold

Kjæresten og eksen


marst114

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har litt vanskelig for å bestemme meg om kjæresten min rett og slett er verdt bryet. Det har seg sånn at kjæresten min og eksen hans har ganske mye kontakt, noe jeg ikke liker. Og det er heller ikke uten grunn. Jeg er av den sjalue typen, noe han også er, så vi har begge to vert inne på mobilene til hverandre for å se om noe "foregår". Første gangen jeg gjorde dette var da vi hadde vært sammen i rundt 4 mnd, og da fant jeg veldig mange meldinger fra eksen hans. Det var egentlig ikke noen upassende meldinger, men jeg valgte allikevel å spørre han om dette. Så jeg spurte om han hadde mye kontakt med henne og om han sende meldinger med henne, og da svarte han nei. Så han løy til meg. Da fortalte jeg at jeg hadde sett dem og jeg spurte om hvorfor han løy om det, men det hadde han ingen forklaring på. Etter en liten stund sa han at han ikke trengte å snakke med henne hvis det plaget meg, men jeg sa det gikk greit fordi jeg ikke ville virke som en håpløs kjæreste. Forholdet var fortsatt så nytt at jeg ikke ville gjøre noe for å ødelegge det som var.

Så gikk det noen måneder, og vi hadde litt humper på veien. Da ble jeg fortalt av naboen hans som er en venninne av meg, at eksen han har vært der flere ganger. Da jeg tok opp dette innrømmet han det og beklaget med en gang, så jeg lot det gå, men jeg ville ikke at han skulle snakke med henne mer, og det var greit. Så gikk det enda noen måneder og vi hadde litt problemer igjen, men han kom til meg for å be om en ny sjanse. Men før jeg fikk tenkt ordentlig over ting, sovnet han (han hadde vært på byen), så da jeg på telefonen hans igjen av ren kjedsomhet, men da fant jeg kjeeempemange ganske upassende meldinger fra eksen. Han hadde også sendt mange kanskje mer upassende meldinger til henne. Det var meldinger hvor han sa at han tenkte på henne hele tiden og hvor de diskuterte om det kunne blitt dem igjen. Det var også en melding som var sendt rett før han kom til meg hvor han hadde spurt om ikke hun ville sove hos han førstkommende helg. Det var da det "klikket" for meg. Jeg ble kjempesint og ikke minst såret, så jeg vekket han. Da jeg tok det opp med han sa han ingen verdens ting. Han hadde ingen forklaring og han beklaget det heller ikke. Tilslutt så gikk han. Han går på skole i en annen by, så han bor på hybel, og så fort han kom på hybelen latet han nærmest som om ingenting hadde skjedd, så da valgte jeg å ikke snakke med han. Da han kom hjem snakket vi sammen. Han sa at han ikke visste hvorfor han sa det han sa og at han ikke mente noe med det (merk at han ikke sa ordene "jeg beklager"). Etter mye om og men gikk jeg med på å prøve igjen fordi han lovet meg å aldri snakke med henne igjen - igjen. Det er nå over 3 mnd siden og han har beklaget for alt som har skjedd tidligere, men jeg oppdaget i går at han har lagret eksen som en kamerat på mobilen sin, så jeg ikke skulle oppdage det. Det var riktignok ikke noen upassende meldinger, men han løy jo? Han brøt jo et løfte? Men han klarte å få meg med på det her en gang til. Jeg sa at hvis det her skjer en gang til, er det slutt. Men det jeg sliter med er om jeg burde ha gitt han en sjanse til? Tiltross for at han kan være (unnskyld uttrykket) et rasshøl, så kan han jo være ganske utrolig. Og jeg kan si med hånden på hjertet at jeg elsker han. Og vi har planer om at han skal flytte til bergen sammen med meg og familien min til sommeren, og da vil jo eksen bli borte. Men er det verdt bryet? Jeg har ofret veldig mye for han og jeg kan ikke si det samme om han...

Jeg burde kanskje også nevne at eksen hans har en kjæreste, men som bokstaveligtalt bor på andre siden av jordkloden. Og jeg vet helt sikkert at hun har vært utro mot en av sine tidlige kjærester med Per, hun har også vært utro mot Per med en av hans nærmeste MENS Per var i huset. Dette vet ikke Per noe om, og jeg har heller ikke hjerte til å si det. Det vil ødelegge hele hans verden. Men once a cheater, always a cheater? Burde jeg føle meg truet av denne jenta?

Jeg trenger desperat noen som kan sette med i riktig rettning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mildred

Les gjennom innlegget ditt og tenk over hva du ville rådet en venninne av deg i samme situasjon. Det sier seg selv, gjør det ikke?

- I god, gammel DOL-ånd: Dump ham!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4barns mor-77

Nå er ikke jeg så helt inne i dette med god, gammel DOL-ånd, men er helt enig med mildred allikevel...

Dump ham!!!

Hvor lenge har dere vært sammen? Og hvor lenge har han holdt på sånn? Hvor mange sjanser har han fått nå? Tror du han kommer til å slutte? Det tror ikke jeg!

Hva i all verden skal du med han der? Er sikker på du fortjener myyye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

dette er trist lesning men du kan trøste deg med at du er i godt selskap med mange andre jenter og sikkert gutter også. Siden jeg er gutt har jeg bare erfaring med jenter som selger kropp og sjel for å få lov til å bli sammen med en drittsekk. Du er han rebound-girl, dog med litt følelser, det er jo tydelig at han håper å bli sammen med eksen igjen. Du kan tenke på det slik at dersom ting plutselig ordner seg så har eksen hans gjort det klart og tydelig at det ikke kan bli noe mellom ham og henne.

Du har egentlig svaret selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bør føle deg truet av denne jenta, vet jeg ikke. Jeg tror det er hans følelser for henne som er trusselen. Han kan love og lyve, du kan stille krav til ham og sette grenser. Han kan til og med klare å holde seg unna henne. Men så lenge han fortsatt er forelsket i henne hjelper det lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...