Gå til innhold

Norwegian


Gjest Flyskrekk

Anbefalte innlegg

Gjest Flyskrekk

Me er ein liten gjeng som skal reise med Norwegian til Praha til våren.Er litt skeptisk gil desse lavprisselskapene...Er det nokon her inne som har reist med Norwegian,positivt eller negativt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Jeg har flydd med Norwegian til Praha 3 ganger, på billigbilletter.

Det er ikke noe og være skeptisk for. Flyet er helt greitt, ikke første klasse, men OK seter, litt liten beinplass om du har veldig lange bein, men det er en gjenganger i mange fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist med både Norwegian og andre flyselskap med både lavpris- og mer allmenn profil. Jeg merker ikke noe særlig forskjell. Ifjor høst reiste jeg til Trondheim samtidig med noen venner - vi skulle til samme begivenhet, men hadde ikke samordnet billettbestillingene. Akkurat den ettermiddagen slo Norwegian SAS med hensyn til punktlighet, andre ganger kan det sikkert være omvendt.

Norwegian har begynt å ta betalt for innsjekket bagasje, slik at dette må regnes med når man sammenlikner priser.

Det eneste selskapet jeg har litt dårlige erfaringer med, er Sterling. Men jeg reiser ikke så ofte at dette trenger å være noe mer enn en tilfeldighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian er helt greit. Jeg flyr med dem flere ganger i måneden. Det har vært lite forsinkelser det siste året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He-he, tror ikke de som har svart deg er direkte plaget av flyskrekk, det er vel ikke forsinkelser du først og fremst er redd? :-)

Jeg er også litt redd, og var (er) svært skeptisk til lavprisselskaper, en tenker vel litt sånn at NOE må de jo spare på, og hvor har de egentlig spart inn? Vel, jeg er ikke engstelig for Norwegian lengre, har flydd endel med dem både til praha og andre steder, de har like fine (finere!) fly som SAS, og personalet virker like godt trenet! Jeg er fremdeles noe engste ifht utenlandske lavprisselskaper, f.eks. Ryanair, men har flydd med dem også! Men altså Norwegian: helt trygt! Tenk på statistikken du: de har ALDRI hatt ulykker med dødelig utfall! (Tror jeg i hvert fall...)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

He-he, tror ikke de som har svart deg er direkte plaget av flyskrekk, det er vel ikke forsinkelser du først og fremst er redd? :-)

Jeg er også litt redd, og var (er) svært skeptisk til lavprisselskaper, en tenker vel litt sånn at NOE må de jo spare på, og hvor har de egentlig spart inn? Vel, jeg er ikke engstelig for Norwegian lengre, har flydd endel med dem både til praha og andre steder, de har like fine (finere!) fly som SAS, og personalet virker like godt trenet! Jeg er fremdeles noe engste ifht utenlandske lavprisselskaper, f.eks. Ryanair, men har flydd med dem også! Men altså Norwegian: helt trygt! Tenk på statistikken du: de har ALDRI hatt ulykker med dødelig utfall! (Tror jeg i hvert fall...)

mvh

Hvor presise flyene er sier noe om driftssikkerheten, hvilket også sier noe om hvor trygge flyene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor presise flyene er sier noe om driftssikkerheten, hvilket også sier noe om hvor trygge flyene er.

Ja det er sikker riktig det! Men i så fall er vel SAS det mest usikre flyselskapet i Europa? Tror jeg har sett en oversikt der de ligger på topp i forsinkelser...?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flyskrekk

Hva er du skeptisk til? Norwegian har så vidt jeg vet vært mer presise enn f.eks. SAS det siste året.

Tenkte ikke så mye på om de er presise:)Tenker litt mer på om de lave prisene går utover sikkerheten,er som regel en grunn for at de kan være så billige.Men iflg svar her så kan jeg trygt reise med Norwegian.Gleder meg til turen nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja det er sikker riktig det! Men i så fall er vel SAS det mest usikre flyselskapet i Europa? Tror jeg har sett en oversikt der de ligger på topp i forsinkelser...?

mvh

Du sier noe :-).

Kunne/burde kanskje være en sammenheng, men egentlig tror jeg det har med dårlig organisasjon å gjøre (muligens fordi de har skåret til beinet når det gjelder bemanning?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist med både Norwegian og andre flyselskap med både lavpris- og mer allmenn profil. Jeg merker ikke noe særlig forskjell. Ifjor høst reiste jeg til Trondheim samtidig med noen venner - vi skulle til samme begivenhet, men hadde ikke samordnet billettbestillingene. Akkurat den ettermiddagen slo Norwegian SAS med hensyn til punktlighet, andre ganger kan det sikkert være omvendt.

Norwegian har begynt å ta betalt for innsjekket bagasje, slik at dette må regnes med når man sammenlikner priser.

Det eneste selskapet jeg har litt dårlige erfaringer med, er Sterling. Men jeg reiser ikke så ofte at dette trenger å være noe mer enn en tilfeldighet.

''Det eneste selskapet jeg har litt dårlige erfaringer med, er Sterling. ''

Jeg har meget god erfaring med Sterling etter to turer til Frankrike. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du planer om å bli med i 10 000fot-klubben, ettersom dette ligger på dette forum? ;-)

Tøys til side. Jeg har flydd noen ganger med Norwegian, og har ikke følt at det har vært utrygt på noen som helst måte, men jeg har ikke noen kvalifisert oppfatning - det er bare synsing.

Eneste jeg har å utsette er at så små flyselskaper sjelden har egen "serviceskranke" på utenlandske flyplasser, der man evt kan få hjelp til å booke om etc i tilfelle forsinkelser. Jeg satt på en flyplass i utlandet og fikk ikke noe hjelp overhodet - fikk bare en lapp med et telefonnummer til Norge som man kunne ringe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hender Norwegian flyene er litt trangere enn SAS flyene, men det varierer. Bortsett fra det er nok sikkerheten like god. Forøvrig synes jeg ikke Norwegian er spesielt billig, i alle fall ikke til de reisemålene som er akutelle for meg.

Men de mister og ødelegger store mengder bagasje, da, i min erfaring. Det har skjedd meg hver gang jeg har flydd med de :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flyskrekk

Har du planer om å bli med i 10 000fot-klubben, ettersom dette ligger på dette forum? ;-)

Tøys til side. Jeg har flydd noen ganger med Norwegian, og har ikke følt at det har vært utrygt på noen som helst måte, men jeg har ikke noen kvalifisert oppfatning - det er bare synsing.

Eneste jeg har å utsette er at så små flyselskaper sjelden har egen "serviceskranke" på utenlandske flyplasser, der man evt kan få hjelp til å booke om etc i tilfelle forsinkelser. Jeg satt på en flyplass i utlandet og fikk ikke noe hjelp overhodet - fikk bare en lapp med et telefonnummer til Norge som man kunne ringe.

Bomma litt på forumet,men har i hvert fall fått mange svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist mye med Norwegian - tre ganger til Praha også. Bortsett fra litt trang plass til beina, samt at den bakerste raden ikke har seter man kan legge ryggen bakover på, så synes jeg de flyene er helt ok.

Dess mer man flyr, jo mindre blir flyskrekken. Jeg er blitt kvitt min... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist mye med Norwegian - tre ganger til Praha også. Bortsett fra litt trang plass til beina, samt at den bakerste raden ikke har seter man kan legge ryggen bakover på, så synes jeg de flyene er helt ok.

Dess mer man flyr, jo mindre blir flyskrekken. Jeg er blitt kvitt min... :o)

Skulle ønske det var slik med min flyskrekk også... Jeg har reist MYE siste halvannet året, og de to siste gangene var det så ille at jeg tok tog som retur i stedenfor fly... Gudskjelov var det innenlandsflyvninger da, sånn at det var mulig.

Jeg misunner deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flyskrekk

Jeg har reist mye med Norwegian - tre ganger til Praha også. Bortsett fra litt trang plass til beina, samt at den bakerste raden ikke har seter man kan legge ryggen bakover på, så synes jeg de flyene er helt ok.

Dess mer man flyr, jo mindre blir flyskrekken. Jeg er blitt kvitt min... :o)

Det høres bra ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...