Gå til innhold

Kjøpe snøfreser...?


Gjest Vinterlei allerede...

Anbefalte innlegg

Gjest Vinterlei allerede...

Etter vinterens første store snøfall står jeg på nippet til å gå ut og handle snøfreser. Bor alene med barna i hus med lang oppkjørsel og slet livet av meg i helgen når all snøen kom!

Er det noen som erfaring med snøfresere... gjør de livet mye lettere? Eller er det tungt å betjene den også slik at vinninga går opp i spinninga? Tar gjerne imot råd og tips fra andre som har litt snø å måke i disse tider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke snøfres, men svigermor har. Hun bor alene og hadde ikke klart å skuffe oppkjørselen uten den. Vet ikke hvilket merke den er, men hun har hatt den kjempelenge - i alla fall i ti år, kanskje i femten år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har vi ikke så mye snø her, men til tider er det MYE. Vi har også en laaaang oppkjørsel, og har alliert oss med en bonde som ikke bor så langt unna. Han sveiper innom de fleste gårdsplassene i nabolaget. Det koster litt, men er absolutt verdt det!!!

Kanskje det finnes noen med en traktor og en plog eller fres ikke så langt unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøfreser er jo helt topp, det kan jo være litt slitsom den også, men ikke i nærheten av å måke.

Men du har ingen som kan komme med traktor og måke hos deg da? En bonde i nærheten som du gjør avtale med, som kommer uoppfordret og måker?

Jeg har det og det er svært behagelig, nå har jeg riktignok så mye at det er umulig og måke, men du verden så fint dette er.

Du kan betale i flere år til en med traktor for det en snøfreser koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også alene med barn og hus, og er veldig glad for min snøfreser.

Det er en liten, enkel modell som jeg må dytte selv, men den gjør stor forskjell. Spesielt fordi siden av oppkjørselen er ganske bratt, så det kan være vanskelig å finne steder å legge snøen når man måker for hånd. Freseren kaster snøen lengre.

Det liker ikke elleveåringen min, som vil ha snøfonner å lage hule av. Så nå i helgen fikk han beskjed om at da fikk han måke selv, og det gjorde han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angrer på kjøpet

Jeg kjøpte, og jeg sliter som en jævel for å få starta den. Det skal mye snørydding til før du har brukt like mye penger på å leie noen til å rydde snø hos deg som det koster å kjøpe de drittmaskinene som må stå varmt for å ville starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...