Gå til innhold

kankende kjeve, lege vær snill svar snart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 1 år senere...
  • 1 år senere...

Det er vel sikkert mulig at det kan være slitasje, men hva med meg da? som har samme problemene og bare såvidt har fylt 19 år?

Jeg hadde samme problemet, det kommer og går. Har hørt at unge jenter ofte får knekkende kjeve, en kiropraktor sa at det ikke var noe å bekymre seg over...

• 1 år senere...

Det kan komme slitasje i kjeveleddet som i andre ledd. kanskje det kan være forklaringen, jeg vet ikke sikkert.

Veldig vanlig med knaking i kjeven for tiden visstnok.

For mange skyldes det særdeles stramme kjevemuskler og at man biter sammen tennene pga av stress.

Så knakingen trenger ikke å ha med slitasje å gjøre, den kan også være pga at bevegelsen i kjeveleddet ikke er helt som den skal. Det sklir litt skjevt. Eller menisken flytter seg ikke slik den skal.

Er det stress/sammenbiting så ville jeg:

a) Slutt å stresse :-)

B) Få biteskinne av tannlegen

c) Gå til kiropraktor/fysio og få løst opp musulaturen.

Mulig du også bør få diverse MR scan og sånt slik at en ser om det er menisken, slitasje eller også forkalkninger som er problemet. De på tannlegehøyskolen har utstyr til dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...