Gå til innhold

Hvitløks gratinerte reker oppskrift ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hadde tenkt å overraske mannen min med dette.

Men finner ikke noe oppskrift på det på internett.

Er det noen som kan hjelpe meg med en kjempe god og enkel oppskrift?

Det må være ganske lik den som de servere på Big Horn.

På forhånd takk for svar.

Skrevet

Jeg veit ingenting om hvordan de serverer det på Big Horn, men jeg har laget scampi som jeg marinerer før de freses rett før servering. Hakker hvitløk, litt rødløk, bladpersille, en bit fersk ingefær og fersk chili (mengde ettersom hvor sterkt du vil ha det) som jeg blander med litt ketjap manis- og sweet chilisaus, samt litt olivenolje. La ikke scampien ligge i marinaden mer enn i 15-20 min, da blir de lett soggy. Så freses alt i panna på sterk varme rett før servering.

Var kanskje ikke akkurat dette du var ute etter, men det er ihvertfall veldig godt. :)

Skrevet

Jeg veit ingenting om hvordan de serverer det på Big Horn, men jeg har laget scampi som jeg marinerer før de freses rett før servering. Hakker hvitløk, litt rødløk, bladpersille, en bit fersk ingefær og fersk chili (mengde ettersom hvor sterkt du vil ha det) som jeg blander med litt ketjap manis- og sweet chilisaus, samt litt olivenolje. La ikke scampien ligge i marinaden mer enn i 15-20 min, da blir de lett soggy. Så freses alt i panna på sterk varme rett før servering.

Var kanskje ikke akkurat dette du var ute etter, men det er ihvertfall veldig godt. :)

Hei.

Jeg trur ikke at disse rekene er marinert.

Gjest veldig godt
Skrevet

Blander reker med presset hvitløk i porsjonsformer, og heller litt kremfløte over. Og legger en bit ost på toppen og inni oven til det hele er varmt og osten har smeltet. Ca 15-20 min på 200 grader.

Skrevet

Blander reker med presset hvitløk i porsjonsformer, og heller litt kremfløte over. Og legger en bit ost på toppen og inni oven til det hele er varmt og osten har smeltet. Ca 15-20 min på 200 grader.

Den skal iallfall jeg prøve :) Kan jo bruke scampi også.

Gjest veldig godt
Skrevet

Den skal iallfall jeg prøve :) Kan jo bruke scampi også.

Ja, det er for det meste scampi jeg har brukt, faktisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...