Gå til innhold

Kan du fortelle meg litt om cipralex?


Gjest vic77

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg litt om denne medisinen? Jeg skal begynne m cipralex for angst. 5 mg første uke. Pleier det å være fæle bivirkninger på disse tablettene?

Jeg er litt bekymret for disse medisinene.. Hjelper de mot noe annet enn det psykiske? Jeg har lest pakningsvedlegget, og der står det ekstremt mye bivirninger.. Jeg skremmer meg selv m å lese pakningsvedlegget til medisiner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Isflaket

Prøv å ikke les for mye om bivirkningene. Selv opplevde jeg "bare" kvalme i opptrappinsperioden. Den første uka var pyton, men etter det gikk det bare rette veien:-) Måtte opp i 20mg for å få full effekt. Sex-lysten forsvant, for min del, og jeg gikk derfor over på en annen medisintype, men husk at ikke alle får alle bivirkningene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neelie (ferri)

Jeg opplevde ingen bivirkninger i det heletatt med oppstart på Cipralex - mulig jeg er en av de heldige her dog.. Jeg var også veldig redd for medisiner da, men det gikk fint, og Cipralex hjelper meg nok en god del med tanke på angsten min.

Håper de hjelper deg godt også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mye styr med medisin

Prøv å ikke les for mye om bivirkningene. Selv opplevde jeg "bare" kvalme i opptrappinsperioden. Den første uka var pyton, men etter det gikk det bare rette veien:-) Måtte opp i 20mg for å få full effekt. Sex-lysten forsvant, for min del, og jeg gikk derfor over på en annen medisintype, men husk at ikke alle får alle bivirkningene:-)

Hvilken medisin bruker du nå isflaket? Alle medisinene jeg har prøvd ødlegger

min sexlyst og (efexor,cipralex,cipramil og fontex)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isflaket

Hvilken medisin bruker du nå isflaket? Alle medisinene jeg har prøvd ødlegger

min sexlyst og (efexor,cipralex,cipramil og fontex)

Bruker Remeron nå, men den virker ikke noe særlig godt, på annet enn matlysten:-(

Åtte kilo i pluss på 4 uker.. Må nok prøve noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isflaket

Bruker Remeron nå, men den virker ikke noe særlig godt, på annet enn matlysten:-(

Åtte kilo i pluss på 4 uker.. Må nok prøve noe annet.

NHD svarte meg at Aurorix kan være et alternativ.

Får høre hva legen min sier på onsdag.

Sex-lysten er like laber, vekten peker oppover og alle muskler og ledd verker mer og mer. Remeron er i alle fall ikke tingen for meg.

Syns Cipralex gjorde underverker på både angst og depresjon. Følte nok at det hjalp litt på fobiene også, men det er kanskje på grunn av at angsten ble til å leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...