Gå til innhold

Utroskap går det og tilgi?


Gjest frustrert og rådvild

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert og rådvild

Er det mulig og bli tilgitt utroskap? jeg vet ikke hvordan jeg kan få han til og snakke med meg om det som har skjedd.

Jeg synst også jeg har vært dum så spar meg for det. ønsker bare svar om noen har blitt tilgitt og hvordan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spekepølse

Jeg vet ikke jeg- "tilgivelse" - hva er det?

Jeg synes det kan være greit å si at det er utilgivelig, men at det skal være fullt mulig å leve med det og legge det bak seg, men tror egentlig ikke det handler om tilgivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Noen kan nok tilgi utroskap selv om det ikke glemmes. Tilliten som var er rasert og må bygges opp igjen.

Jeg ble dumpet en gang pga at jeg hadde vært utro. Jeg sa jeg hadde vært utro og han tilga meg der og da. Noen mnd senere sa han at følelsene for meg var blitt ødelagt etter utroskapen. Han hadde alltid satt meg så høyt pga min ærlighet og moral, men nå var det bare tomme ord..

Jeg fikk altså kjenne konsekvensene av utroskap. Sånn i ettertid synes jeg at jeg fikk som fortjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen konkrete tips

Har hørt om enkelte som har blitt tilgitt, men det er nok unntakene. Hele basisen for ett forhold som er å ha tillit til noen, stole på de osv er ødelagt, og det skal nok en enorm innsats til for å bygge opp det igjen noe "offeret" sjelden er villig til å ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Tilgitt? Tviler... Men gå videre er nok mulig. Det kommer vel an på hva man har investert i forholdet, og i hvilken grad utroskapen har funnet sted vil jeg tro?

Vet ikke hvordan det gjøres, og vet ikke om jeg hadde klart det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det GÅR an å tilgi og bli tilgitt - men et tar mye lengre tid å opparbeide tillit og respekt igjen. Utroskap ødelegger mye, og det krever hardt arbeid fra begge parter for å komme seg videre, dersom dere ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke jeg- "tilgivelse" - hva er det?

Jeg synes det kan være greit å si at det er utilgivelig, men at det skal være fullt mulig å leve med det og legge det bak seg, men tror egentlig ikke det handler om tilgivelse.

Det er viktig for sin egen del å tilgi, slik at man ikke bærer med seg sorg og sinne. Jeg mener ikke at han bør fortsette forholdet, men akseptere at den andre gjorde en feil, og bli ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ha noen problemer med å tilgi det, i alle fall. Tilgi, men ikke glemme.

Hvis det skulle skje, ville jeg være redd for å miste ham, og opptatt av at han hadde beskyttet seg mot kjønnssykdommer, men selve tanken på at han hadde ligget med en annen, ville ikke vært så ille.

Selv er jeg bombesikker på at jeg ikke kommer til å være utro, og kjæresten min ville heller ikke kunne godta det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri tilgitt et utroskap da det hadde vist at han ikke elsker meg lengre.

Tror heller ikke et forhold kan bli godt igjen med denne bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er mulig!

Om noen hadde spurt deg om det var mulig "å gå på vannet", så hadde du mest sannsynlig svart nei...Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er mulig!

Om noen hadde spurt deg om det var mulig "å gå på vannet", så hadde du mest sannsynlig svart nei...Skjønner?

''Om noen hadde spurt deg om det var mulig "å gå på vannet", så hadde du mest sannsynlig svart nei...Skjønner?''

Ihvertfall nå som det har blitt tøvær her omkring. Da bør man være forsiktig med vann-gåing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Om noen hadde spurt deg om det var mulig "å gå på vannet", så hadde du mest sannsynlig svart nei...Skjønner?''

Ihvertfall nå som det har blitt tøvær her omkring. Da bør man være forsiktig med vann-gåing...

''tøvær''

Dialekt eller trykkfeil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''tøvær''

Dialekt eller trykkfeil?

"Ingen ting er så tett som et tak, mot tøvær og tåke og tordenbrak."

André Bjerkes ABC. Og _han_ skrev ikke dialekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøvær = mildvær. Verken dialekt eller skrivefeil det vel?

Det ordet har eg aldri hørt om før faktisk.

Så lærte eg en ny ting i dag og, samtidig så har eg sikkert glemt minst ti av det eg kunne fra før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ingen ting er så tett som et tak, mot tøvær og tåke og tordenbrak."

André Bjerkes ABC. Og _han_ skrev ikke dialekt.

Men brukte han tøvær i stedenfor regnvær?

Auu, der arresterte du meg på ett ømt punkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men brukte han tøvær i stedenfor regnvær?

Auu, der arresterte du meg på ett ømt punkt.

Jeg mener at tøvær ikke er det samme som regnvær, men mer som mildvær om våren sånn at snøen smelter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...