Gå til innhold

ufrivillig barnløs


Gjest Tante Pia

Anbefalte innlegg

Gjest Tante Pia

Hei. Hva mener dere om min reaksjon her. Er jeg egoistisk av meg eller er det riktig av meg å synes at min venninne gjør hverdagen vanskeligere for meg. jeg føler meg litt tråkket på her. Jeg er 36 år

1:jeg er ufrivillig barneløs. Har prøvd i tot 10 år på å få barn. På vanlig måte, prøverørs samt adopsjon. 2. min venninne er gift og begge to har 1 barn hver på hver sin kant. 3. Jeg har vært alene i de 2 siste årene og jeg fikk avslag i fjor av Barnevernet. Grunnen var at jeg bodde alene og ikke hadde noen bakgrunn feks.barnehage tante etc eller advokat for den saks skyld (jeg er for normal)

rett før jul fikk jeg beskjed om at hun var gravid. Er det ganske råttent eller er det jeg som er veldig egoistisk av meg her? hadde et forhold i 8 år, men det ble slutt da han hadde ei elkerinne på si. (mens vi drev med prøverrørs)

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Føler du deg tråkket på av en venninne fordi hun har blitt gravid og fortalt det til deg?

I så fall så må jeg si at du er urimelig.

Andre kan jo ikke la være å bli gravide og være lykkelige fordi du er utykkelig og ufrivillig barnløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''rett før jul fikk jeg beskjed om at hun var gravid. Er det ganske råttent''

Hva er det du reagerer på? At hun ble gravid? At hun fortalte det til deg? Eller at hun fortalte det rett før jul?

Uansett er det vel ikke råttent å verken bli gravid eller å fortelle det til deg, selv om du savner barn selv. Men at det kan være tungt og vanskelig for deg, det forstår jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Som dei to andre forstår eg ikkje heilt kva du synes er råttent? Eg er sjølv ufrivillig barnløs og har vore gjennom første prøvrør i haust, det endte i graviditet utanfor livmora og hasteoperasjon til slutt. Vi har ikke prøvd så lenge som du (2,5 år). Eg forstår svært godt frustrasjonen din, lengeselen og misunnelsen av andre som blir gravide! Men det betyr jo ikkje at andre skal ta sånn "hensyn" at dei ikkje blir gravide for å unngå å såre oss ufrivillig barnløse! Men kanskje det er noko anna ho veninda di har gjort som du synes er råttent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tante Pia

altså, er jeg egoistisk av meg? Det er jo selvførgelig hyggelig at de får et barn sammen. men jeg syntes det var så forferdelig vondt akkurat nå. dette skjer jo bare noen mnd etter at jeg fikk avslag. Mange andre rundt meg har fått barn også, men det har gått greit. det er vel tidpunktet! føler at de ler ohg jeg blir bare tristere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, er jeg egoistisk av meg? Det er jo selvførgelig hyggelig at de får et barn sammen. men jeg syntes det var så forferdelig vondt akkurat nå. dette skjer jo bare noen mnd etter at jeg fikk avslag. Mange andre rundt meg har fått barn også, men det har gått greit. det er vel tidpunktet! føler at de ler ohg jeg blir bare tristere.

Du er ikke egoistisk, men kanskje litt nærtagende i en vanskelig situasjon. Det er jo ikke venninna di sitt ansvar. Har du sagt til henne at du syns hun er råtten? I så fall, syns jeg du skal be om unnskyldning og forklare hvordan du føler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tante Pia

Du er ikke egoistisk, men kanskje litt nærtagende i en vanskelig situasjon. Det er jo ikke venninna di sitt ansvar. Har du sagt til henne at du syns hun er råtten? I så fall, syns jeg du skal be om unnskyldning og forklare hvordan du føler det.

Hei. Nei jeg har ikke sakt noe negativt til verken den ene eller den andre. Jeg har smilt tappert og gratulert henne og han masse. Tårene har jeg tatt for meg selv hjemme.Ellers så er vi veldige åpne med hverandre og hun vet hva/hvordan jeg har hatt det hele veien. Tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Nei jeg har ikke sakt noe negativt til verken den ene eller den andre. Jeg har smilt tappert og gratulert henne og han masse. Tårene har jeg tatt for meg selv hjemme.Ellers så er vi veldige åpne med hverandre og hun vet hva/hvordan jeg har hatt det hele veien. Tusen takk

*trøsteklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurojenta

Som ufrivillig barnløs må man bare takle at folk rundt seg får barn, men det kan være vanskelig og det er mange egne følelser knyttet til dette. Det kan være vanskelig å føle lykke på andres vegne, men det betyr jo ikke at man er "slem" allikevel.

Men det er viktig å skille mellom egne følelser og forholdet til andre. Det skal ikke gå ut over en nygravid venninne om man selv føler seg skikkelig nedfor.

Vil bare si at jeg føler med deg. Følelser knyttet til dette kan gå veldig opp og ned, det er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at din venninne er urimelig mot deg fordi hun forteller deg at hun er gravid?

Unnskyld, men selv om du ikke kan få barn så går verden videre og andre kvinner blir gravide. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at venninnen din har gjort noe råttent eller feil. Du hadde antakelig mislikt det om hun ikke hadde sagt noe også, slik at du ble en av de siste som fikk vite det.

Jeg vil ikke ta stilling til adopsjonssøknaden din, men jeg vet at det er _veldig_ strengt for enslige søkere.

Jeg vet hvordan det er å ønske seg barn selv, mens "alle andre" blir gravide rundt en, og føler med deg. Håper livet har noen positive overraskelser til deg, det virker som om du har fått ditt når det gjelder negative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...