Gå til innhold

Brudd/pause


Gjest fortvila81

Anbefalte innlegg

Gjest fortvila81

Hei! Jeg er en jente på 27 år som nå befinner meg i en ganske fortvilende situasjon. For et par uker siden brøt kjæresten min forholdet vårt. Vi har vært sammen siden sommeren 2006, men har til dags dato kun hatt et avstandsforhold. Før jul skulle vi endelig flytte sammen i hans leilighet, men nå er alt endret. Han har fortalt meg at årsaken til bruddet er at han er utbrent og sliten i forhold til jobb, han føler at forholdet mellom ham og meg har låst seg kommunikasjonsmessig. Han trenger tid for seg selv til å tenke hva han vil. Samtidig sier han at han har masse følelser for meg og ikke vil gi meg opp tvert, selv om han overhodet ikke vet hva dette vil ende med. Nå har han imidlertid bedt meg med ut på middag neste helg, noe som gjør saken mer fortvilende for meg. Vet ikke helt hvorfor han vil treffe meg. Har du noen råd om hvordan jeg bør takle denne situasjonen? Bør jeg treffe ham? Bør jeg glemme ham? På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva har du lyst til? Har du lyst til å fortsette å være sammen med han? I så fall er vel middagen en god anledning for dere til å nærme dere hverandre igjen, og snakke om hva dere vil og hvordan dere skal få det til å fungere videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

du skriver ingenting om hva du føler rundt disse tingene han oppgir som grunn. Føler du feks at det skorter på kommunikasjon eller kommer alt som ett sjokk på deg?

Jeg syns personlig det høres rart ut at man skal bruke at man er utbrent og utslitt fra jobben som en grunn til å gjøre det slutt. Jeg tror dere bør snakke litt sammen for jeg tror det ligger mer bak. Det kan jo hende han ikke har guts til å fortelle sannheten?! Jeg håper det ordner seg for dere, men da må dere snakke sammen.

På en annen side er det ikke så rart at tanken på å flytte sammen med noen kan få det til å gå rundt for enhver. Det jeg prøver å si er at det ikke trenger å være mye dramatikk rundt dette. Men dere må snakke sammen.

Jeg hadde villet takke ja til middagen for å få snakket ut, men kanskje være forberedt på at det kan gå begge veier. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du lyst til? Har du lyst til å fortsette å være sammen med han? I så fall er vel middagen en god anledning for dere til å nærme dere hverandre igjen, og snakke om hva dere vil og hvordan dere skal få det til å fungere videre.

Jeg tenker også at han kanskje ikke har guts til å fortelle hva som egentlig er problemet. Si ja takk til middagen og at du ønsker han skal være litt rå og fortelle hva som plager han fordi du tåler å høre sannheten. Si at han ikke skal si noe nå, men tenke gjennom det og så møtes dere til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...