Gå til innhold

Hva risikerer jeg ved å kjøpe SLR fra USA?


Gjest rabamokrat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En ulempe er hvertfall hvis det skjer noe med kamerat; at du skal levere det til reparasjon e.l. Jeg vet noen har verdensomspennende garanti som gjør at det er utvalgte butikker du kan levere det til selv her i Norge, men vet jo ikke hvordan det er her.

Og så er det det at du får moms og tollutgifter på toppen (hvertfall hvis det sendes med riktig pris). Og så frakt da.

Jeg ville hvertfall regnet ut hvor mye totalen blir med frakt og moms, hvis ikke du allerede har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du må betale norsk mva i tillegg til beløpet du kjøper kameraet for.

Batteriladeren som følger med vil ha amerikansk stikkontakt. Du trenger dermed å kjøpe en omformer for å kunne bruke denne.

På kamera kjøpt i USA får du som regel bare seks måneders garanti. Du kan være heldig og få internasjonal garanti, men hvis ikke må kameraet sendes tilbake til USA om det går i stykker. Norsk forbrukerkjøpslov (som gir deg fem års reklamasjonsrett) gjelder ikke.

Inkludert frakt og mva sparer du kanskje en tusenlapp eller litt mer på å kjøpe kameraet i USA. Personlig synes jeg fordelen med å være dekket av forbrukerkjøpsloven oppveier den ekstra utgiften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Du må legge til mva, er ikke den på 25% nå? I tillegg kommer gebyr for inndriving av mva. Er neimen ikke så sikkert hvor mye billigere det blir til slitt. Kjøper du i Norge nå får du tilbakebetalt 560 kroner fra Canon, det må du trekke fra prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...