Gå til innhold

bipolar og arv


Gjest cizo

Anbefalte innlegg

Jeg er bipolar. Har en datter som har tegn til spiseforstyrrelse og må liksom ha kontroll på alt. Hun holder seg endel for seg selv og er stille. Hun har opplevd en del tunge ting det siste året. Jeg er bekymret. Har prøvd å snakke med henne, men hun påstår det går bra. Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble kanskje litt uklart dette. Hun er 15 år. Spiser veldig lite og sjelden etter kl 16 på dagen har jeg lagt merke til. Hvis jeg spør er hun ikke sulten akkurat da. Velger også mager mat og er veldig fokusert på at alt skal være sunt.

Hun har hatt perioder hvor hun sier at hun har så mye energi at hun ikke vet hvor hun skal gjøre av seg. Så har hun perioder hvor hun er syk og sliten. Minner meg om meg selv på den alderen, er det jeg som overreagerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kanskje litt uklart dette. Hun er 15 år. Spiser veldig lite og sjelden etter kl 16 på dagen har jeg lagt merke til. Hvis jeg spør er hun ikke sulten akkurat da. Velger også mager mat og er veldig fokusert på at alt skal være sunt.

Hun har hatt perioder hvor hun sier at hun har så mye energi at hun ikke vet hvor hun skal gjøre av seg. Så har hun perioder hvor hun er syk og sliten. Minner meg om meg selv på den alderen, er det jeg som overreagerer?

Får hun hjelp for spiseforstyrrelsen, da? Sykdommen kan arves og dersom du som mor vurderer at hun sliter så ta det på alvor og sørg for at hun blir utredet og får nødvendig hjelp. Første sykdomsutbrudd kan gjerne være i 15-års alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...