tranberg Skrevet 13. juni 2001 Skrevet 13. juni 2001 Jeg har hatt fødeselspermisjon fra aug 00. Nå i siste del av fødselspermisjonen skal min samboer (far til barnet) være hjemme to dager i uken mens jeg begynner å jobbe 50 %. I tillegg skal han ha hele fedrekvoten (4 uker) i juli. Trygdekontoret har regnet ut at jeg skal ha 50 % fødselspenger og min samboer 40 % beregnet av mine 50 %, dvs kr 115 pr dag. Min andel er grei, men syns beregningen for hans andel virker rar. Hadde jeg vært hjemme hele tiden hadde vi jo fått 100 % utbetaling. Stemmer dette og hvis det gjør det, hvorfor er det slik? Han får full utbetaling de fire ukene av fedrekvoten, så det gjelder kun de to dagene pr uke. 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 14. juni 2001 Skrevet 14. juni 2001 Dette skjønner jeg ikke. Han skal ha fødselspenger beregnet av sin lønn, men to dager i uka er 40% av en full uke (5 dager = 100%). Eegentlig skal han ha 100% for hver dag han er hjemme, men det blir vel tungvint for TK å utbetale enkeltdager. Det skal ikke ha noen økonomisk betydning så vidt jeg kan skjønne siden det ikke gis feriepenger av det som er utbetalt så sent i perioden uansett. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.