Gå til innhold

Beregning av fødselspenger


tranberg

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt fødeselspermisjon fra aug 00. Nå i siste del av fødselspermisjonen skal min samboer (far til barnet) være hjemme to dager i uken mens jeg begynner å jobbe 50 %. I tillegg skal han ha hele fedrekvoten (4 uker) i juli. Trygdekontoret har regnet ut at jeg skal ha 50 % fødselspenger og min samboer 40 % beregnet av mine 50 %, dvs kr 115 pr dag.

Min andel er grei, men syns beregningen for hans andel virker rar. Hadde jeg vært hjemme hele tiden hadde vi jo fått 100 % utbetaling. Stemmer dette og hvis det gjør det, hvorfor er det slik?

Han får full utbetaling de fire ukene av fedrekvoten, så det gjelder kun de to dagene pr uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Dette skjønner jeg ikke. Han skal ha fødselspenger beregnet av sin lønn, men to dager i uka er 40% av en full uke (5 dager = 100%).

Eegentlig skal han ha 100% for hver dag han er hjemme, men det blir vel tungvint for TK å utbetale enkeltdager. Det skal ikke ha noen økonomisk betydning så vidt jeg kan skjønne siden det ikke gis feriepenger av det som er utbetalt så sent i perioden uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...