Nb! Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg har mange symptomer på graviditet nå, skal ta ny test snart, men vi hadde tenkt å prøve å bli gravid denne perioden som skal komme nå. Men jeg tror jeg er blitt i forrige, selv om det nesten er teknisk mulig.. Jeg var på juletredansen i romjulen og drakk endel drinker, laget av vodka, hvor farlig er dette for fosteret som da var 5-10 dager???? Kan jeg h skadet det alvorlig med hjerneskade eller annet??? Takknemlig for alle svar, da jeg nesten ikke sov inatt av frykt for hva som kan ha skjedd med våres lille skatt.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Dette er en "gammel klassiker" på dette forumet. http://www.doktoronline.no/qa/forum/3/qa3662421.html Det er veldig mange som har drukket før de visste at de var gravide - og det går fint med svangerskapene. Men dersom du tror du er gravid, skal du selvsagt kutte alkoholen fra nå av (men det vet du selvsagt). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hvis det hadde vært veldig skadelig for fosteret at moren drakk i de dagene før hun kan vite at hun er gravid, hadde det gått mange skadde mennesker rundt. De aller første dagene etter befruktningen er det ikke etablert noe felles kretsløp, og egget vil nok heller gå til grunne og forbli en hemmelighet dersom morens kropp påvirkes altfor uheldig. Ingen vet nøyaktig hvor mye som må til for å få fosterskader, det er mange overraskende eksempler "begge veier" - og eventuelle medfødte problemer kommer ikke dokumentert med årsakssammenheng. Derfor anbefales man å holde seg helt unna for sikkerhets skyld. Men de færreste forlanger at man skal være konstant avholdende selv om man ikke bruker prevensjon, det kan jo dreie seg om årelange prøveperioder. Lev sunt fra nå av, og ikke tenk på det som har vært. Det er forøvrig langt større risiko for å spontanabortere (enten man har drukket alkohol eller ikke) enn for å få et barn med alvorlige avvik. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg drakk også rundt denne tiden, helt uviten om at jeg var gravid. Hun er frisk og rask. Jeg tror ikke det har noe å si når man er så tidlig på vei. Ikke det at jeg sier det er ok å drikke! Absolutt ikke! navlestrengen dannes i uke 5-6, jeg tror det er da det blir krise. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nb! Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Dette er en "gammel klassiker" på dette forumet. http://www.doktoronline.no/qa/forum/3/qa3662421.html Det er veldig mange som har drukket før de visste at de var gravide - og det går fint med svangerskapene. Men dersom du tror du er gravid, skal du selvsagt kutte alkoholen fra nå av (men det vet du selvsagt). Tusen takk for god hjelp alle sammen, har roet meg betraktelig nå ja, og håper på det beste!! ;D Flott forum, der en kan få svar på alle spm som kverner rundt i hodet i en sånn stund som dette ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.