Gå til innhold

Skal aldri homo debatten legge seg?


Gjest rart med det.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Cookiemonster

I nord-europa har vi nok kommet ganske langt mht. respekt for folks rett til å ha forskjellige legninger etc. Men det er bare fordi Kristendommen ikke lenger har noen lovgivende makt, og bare begrenset moralsk makt. Islam derimot, kommer fra land hvor religionen har en status og maktposisjon som kan sammenliknes med det kristendommen hadde i Nord-Europa for et par hundre år siden (eller noe sånt), og de religiøse lederne og deler av samfunnet ligger naturligvis litt etter på det området. Dette kan vi bare jobbe for å endre på - og det skjer ting der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en kjennsgjerning at Islam i praksis ligger X antall år etter kristendommen.... Så da burde ikke overraske noen at imamer tar det opp nå flerforldige år etter at kristne ledere tok det opp sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en kjennsgjerning at Islam i praksis ligger X antall år etter kristendommen.... Så da burde ikke overraske noen at imamer tar det opp nå flerforldige år etter at kristne ledere tok det opp sist...

''Er jo en kjennsgjerning at Islam i praksis ligger X antall år etter kristendommen....''

Ja,det er sant :) _Langt_ etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det slik blant muslimer.

Jeg synes egentlig at homofili er for lite synlig i samfunnet vårt også. Hvis det var mer synlig, ville nesten alle etterhvert ta det som helt naturlig. Det tar tid å venne seg, for mange av oss er det rart å tenke på seksualtitet mellom to av samme kjønn, vi vil helst slippe å tenke på det. Akkurat som vi helst slipper å tenke på heterofil seksualtitet mellom folk vi kjenner.

Men når det gjelder homofili så er det uvant dersom vi ikke har venner eller bekjente som er homo. Og det uvante stusser vi på. Vi stusser også når vi oppdager noen som er homo uten av vi ante det. Hadde nok vært best for alle, både homo og hetero, at det var like naturlig og synlig. Og kjempebra hvis de kan stifte hjem osv, uten at det er noe uvant med det!

Håper ingen misforstår innlegget mitt, det er altså en støtte til helt åpen adferd enten man er hetero eller homo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silver Fairy

Selvsagt er det slik blant muslimer.

Jeg synes egentlig at homofili er for lite synlig i samfunnet vårt også. Hvis det var mer synlig, ville nesten alle etterhvert ta det som helt naturlig. Det tar tid å venne seg, for mange av oss er det rart å tenke på seksualtitet mellom to av samme kjønn, vi vil helst slippe å tenke på det. Akkurat som vi helst slipper å tenke på heterofil seksualtitet mellom folk vi kjenner.

Men når det gjelder homofili så er det uvant dersom vi ikke har venner eller bekjente som er homo. Og det uvante stusser vi på. Vi stusser også når vi oppdager noen som er homo uten av vi ante det. Hadde nok vært best for alle, både homo og hetero, at det var like naturlig og synlig. Og kjempebra hvis de kan stifte hjem osv, uten at det er noe uvant med det!

Håper ingen misforstår innlegget mitt, det er altså en støtte til helt åpen adferd enten man er hetero eller homo.

'' Det tar tid å venne seg, for mange av oss er det rart å tenke på seksualtitet mellom to av samme kjønn, vi vil helst slippe å tenke på det. Akkurat som vi helst slipper å tenke på heterofil seksualtitet mellom folk vi kjenner. ''

Hvorfor ikke tenke på at det er to som er glade i hverandre? Jeg tenker i alle fall aldri på hetrofile venner og bekjente som noen med hetrofil -seksualitet-. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal henge seg opp i hvordan noen har sex sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

'' Det tar tid å venne seg, for mange av oss er det rart å tenke på seksualtitet mellom to av samme kjønn, vi vil helst slippe å tenke på det. Akkurat som vi helst slipper å tenke på heterofil seksualtitet mellom folk vi kjenner. ''

Hvorfor ikke tenke på at det er to som er glade i hverandre? Jeg tenker i alle fall aldri på hetrofile venner og bekjente som noen med hetrofil -seksualitet-. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal henge seg opp i hvordan noen har sex sammen.

''Jeg skjønner ikke hvorfor man skal henge seg opp i hvordan noen har sex sammen.

''

Du har jo helt rett. Det er bare så fjernt. Men man behøver slett ikke tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wishmaster

Selvsagt er det slik blant muslimer.

Jeg synes egentlig at homofili er for lite synlig i samfunnet vårt også. Hvis det var mer synlig, ville nesten alle etterhvert ta det som helt naturlig. Det tar tid å venne seg, for mange av oss er det rart å tenke på seksualtitet mellom to av samme kjønn, vi vil helst slippe å tenke på det. Akkurat som vi helst slipper å tenke på heterofil seksualtitet mellom folk vi kjenner.

Men når det gjelder homofili så er det uvant dersom vi ikke har venner eller bekjente som er homo. Og det uvante stusser vi på. Vi stusser også når vi oppdager noen som er homo uten av vi ante det. Hadde nok vært best for alle, både homo og hetero, at det var like naturlig og synlig. Og kjempebra hvis de kan stifte hjem osv, uten at det er noe uvant med det!

Håper ingen misforstår innlegget mitt, det er altså en støtte til helt åpen adferd enten man er hetero eller homo.

''Jeg synes egentlig at homofili er for lite synlig i samfunnet vårt også. Hvis det var mer synlig, ville nesten alle etterhvert ta det som helt naturlig.''

Det spørs litt hvordan synlig du tenker på ...

En del av problemet er de "kjempehomsene" og "skruller" osv, som liksom må hyle ut _seksualiten_ sin, hvis du skjønner.

Det blir vel kanskje sånn når man er "undertrykt" at en viss "hard kjerne" må i praksis ødelegge for resten.

De fleste homser er irritert på de som viser seg på TV og slikt og oppfører seg helt latterlig, det er komisk, men ikke typen komisk som løser opp i fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg synes egentlig at homofili er for lite synlig i samfunnet vårt også. Hvis det var mer synlig, ville nesten alle etterhvert ta det som helt naturlig.''

Det spørs litt hvordan synlig du tenker på ...

En del av problemet er de "kjempehomsene" og "skruller" osv, som liksom må hyle ut _seksualiten_ sin, hvis du skjønner.

Det blir vel kanskje sånn når man er "undertrykt" at en viss "hard kjerne" må i praksis ødelegge for resten.

De fleste homser er irritert på de som viser seg på TV og slikt og oppfører seg helt latterlig, det er komisk, men ikke typen komisk som løser opp i fordommer.

Nei, det kan jo bli et problem. Men en ting jeg synes er kjemperart i den muslimske verden: hvis homser fikk være homser, ville mange stifte hjem. Nå som de ikke får vise sin legning, blir det jo sikkert mye mer "tilfeldige forbindelser", som vel må være mye "verre" enn om de levde i et harmonisk parforhold. Et nummer her og der, liksom, for å sette det på spissen. Hvis homofili ble normalisert, ville det være mer etisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan jo bli et problem. Men en ting jeg synes er kjemperart i den muslimske verden: hvis homser fikk være homser, ville mange stifte hjem. Nå som de ikke får vise sin legning, blir det jo sikkert mye mer "tilfeldige forbindelser", som vel må være mye "verre" enn om de levde i et harmonisk parforhold. Et nummer her og der, liksom, for å sette det på spissen. Hvis homofili ble normalisert, ville det være mer etisk.

''Hvis homofili ble normalisert, ville det være mer etisk.''

Kjøss katta. Selvfølgelig hadde det ikke vært mer etisk. Homofili er ikke normalt, dette sier Boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som sjokkerte meg mest med dette oppslaget var at Safari selger kvernet kyllingkjøttdeig fra Prior for kun kroner 19,90!!!

Det er billig det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som sjokkerte meg mest med dette oppslaget var at Safari selger kvernet kyllingkjøttdeig fra Prior for kun kroner 19,90!!!

Det er billig det!

Kyllingpølser og kyllingkjøttboller inneholder utbeinet masse, ikke bare rent kjøtt, tipper kjøttdeigen er likedan. *Kvalm* Spiser bare rent kyllingkjøtt når det er snakk om kylling jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kyllingpølser og kyllingkjøttboller inneholder utbeinet masse, ikke bare rent kjøtt, tipper kjøttdeigen er likedan. *Kvalm* Spiser bare rent kyllingkjøtt når det er snakk om kylling jeg.

''utbeinet masse''

Det hørtes ikkje videre delikat ut nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''utbeinet masse''

Det hørtes ikkje videre delikat ut nei.

Det er en slags masse med bein som løper avgårde når vi skrur på stekeplata, for da blir massen redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...