Gå til innhold

APC resistens-flyreiser

Anbefalte innlegg

jostedalsrypa

Mine voksne barn har "arvet" Leidenmutasjonen etter meg. De har ikke hatt spesielle problem med det ennå.Unntatt min datter fikk blødningkomplikasjoner ved fødsel av barn. Ser det er fokusert på blodpropp ved flyreiser. Er det noen spesielle forholdsregler man kan ta før reisen ? Albyl E eller Dispril ( som jeg har sett anbefalt til "vanlige" folk ? Mine barn er vel litt mer utsatt for blodpropp ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29625-apc-resistens-flyreiser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Jostedalsrypa.

Det er hittil ikke kommet dokumentasjon for at salicylsyre (Albyl, Dispril, o.a.) har redusert forekomsten av venøse tromber (vene-blodpropper) i forbindelse med flyreiser.

Det er nok langt viktigere å sørge for et relativt høyt væskeinntak før og under reisen (ikke som alkohol), samt , i den grad det er mulig, å ta seg småturer i kabinen med jevne mellomrom, drive en form for fotgymnastikk, etc.

Andre forholdsregler er neppe aktuelle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...