Gå til innhold

Liker du kristen musikk?


Gjest Angela26

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Angela26

Michael W. Smith har mange flotte sanger, og jeg liker ham veldig godt :)

Ja, jeg ogsaa! Har du hoert Hillsong? De er ogsaa veldig bra :-)

Og hva med Kent Morgan? Nesten litt country ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ogsaa! Har du hoert Hillsong? De er ogsaa veldig bra :-)

Og hva med Kent Morgan? Nesten litt country ;-)

Nei, jeg har ikke hørt om noen av dem. Smith fikk jeg med meg da jeg bodde i USA. Kjøpte et notehefte med flere sanger han har skrevet.

Hmmmm, lenge siden jeg har spilt noen av dem nå. *Noterer at jeg må ta frem den boka*

Generelt er jeg veldig glad i slik melodiøs og litt melankolsk musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela26

Nei, jeg har ikke hørt om noen av dem. Smith fikk jeg med meg da jeg bodde i USA. Kjøpte et notehefte med flere sanger han har skrevet.

Hmmmm, lenge siden jeg har spilt noen av dem nå. *Noterer at jeg må ta frem den boka*

Generelt er jeg veldig glad i slik melodiøs og litt melankolsk musikk.

Spiller du piano? :-)

Jeg har lyst aa laere aa spille gitar jeg, det har jeg alltid ville laert, men...det har blitt med tanken, enda :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg liker godt å høre på kristen musikk :o) Michael W. Smith har utrolig flott musikk, med veldig sterke tekster! Var på konsert med han i Oslo for noen år siden, og tar gjerne turen igjen om han skal til Norge en annen gang! Mektig atmosfære!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada.

Verdi`s Requiem (det største over alle, gjerne med Berliner Filharmonikerne dirigert av Claudio Abbado), Mozart`s Requiem & Brahms Requiem.

St. Cecilia messe av Gounod (med Barbara Hendricks).

The Messiah med Handel.

& St. Matthew Passion av Bach.

Mye vakker kristen musikk, men mest før 1850 som GA skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada.

Verdi`s Requiem (det største over alle, gjerne med Berliner Filharmonikerne dirigert av Claudio Abbado), Mozart`s Requiem & Brahms Requiem.

St. Cecilia messe av Gounod (med Barbara Hendricks).

The Messiah med Handel.

& St. Matthew Passion av Bach.

Mye vakker kristen musikk, men mest før 1850 som GA skriver.

Masse flott kirkemusikk, ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikkje vær så pirkete da, her snakker vi fortolkinger av begrepet kristen musikk. :-)

Hehe, dette er jo musikk jeg elsker! Men jeg fikser overhodet ikke musikk á la den trådstarter la ut. Eller hardcore gospel. Det er grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette er jo musikk jeg elsker! Men jeg fikser overhodet ikke musikk á la den trådstarter la ut. Eller hardcore gospel. Det er grusomt.

Eg har ikkje hørt på den musikken ho la ut, så det vet eg ikkje men eg ser ikkje bortifra at det ikkje er noe for meg.

Harcore gospel? *lol*

Før husker eg ei (forferdelig) kristen metallgruppe som hette Stryper, de hadde selvfølgelig puddelhår og like tettsittende kondomdrakter i gult og svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Nei nei nei. Det er bare én ting værre enn kristen musikk, og det er "musikk" fremført av idrettsutøvere.

''Det er bare én ting værre enn kristen musikk, og det er "musikk" fremført av idrettsutøvere.''

Bare en ting som er verre? Jeg kommer på plenty som er verre. Det meste av svensktopp, Sputnik, Rune Rudberg... Mulig dette ikke kan betegnes som musikk, men...

Kommer an på kristen musikk også, er mye forskjellig og en del av det er bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller du piano? :-)

Jeg har lyst aa laere aa spille gitar jeg, det har jeg alltid ville laert, men...det har blitt med tanken, enda :-)

Ja, jeg spiller piano - og koser meg veldig med det.

Jeg kunne også tenke meg å lære meg å spille gitar. Vi får se hva som skjer når barna blir større og det kanskje blir litt mer tid til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...