Gå til innhold

ut på reise

pekkaline

Anbefalte innlegg

Inspirert av prust sitt innlegg så tenker jeg på det å reise alene (uten barna) . Har du vært på ferie alene? Evt hvor ville du reist om du kunne? Jeg er ikke noe "bereist" av meg, jeg vil ikke fly....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Jeg har reist alene, reist sammen med sambo, uten guttungen.

Har vært 3 turer i Praha uten barn, ene var kjæresteferie, deiligt! Ene var venninneferie, deiligt det også! Nå sist var det med mamma, lillesøster og bestemor, deiligt det også.

Svippturer til England o.l har det også vært uten barn. Noen ganger som par, andre ganger har jeg faktisk reist med mamma.

Det er deilig og ha litt tid som bare voksen. Ikke misforstå, deilig og ha ferie med guttungen også, og det har vi. Han reiser også litt på ferie med mamma og lillesøster.

Jeg har ønske om en storbyferie, bare jeg og sambo, på sikt, men nå er det mer aktuelt og ha med guttungen, og jeg drømmer om en uke sol og varme.

Tar du båt? Da kan du jo ta turen til København, NewCastle, om sommeren mener jeg at det går til Scottland også. Ellers er jo bare en helg på hotell deiligt, vi gjør det innimellom, og finner frem kjærestefølelsen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist lite alene - uten ungene. Får dårlig samvittighet ved tanken på å reise et spennende sted uten dem. (Et alternativ kunne jo være å reise et kjedelig sted...hehe..)

Hva jeg liker bedre er om mannen min tar med seg ungene på tur,- så hygger jeg meg hjemme, og de hygger seg på tur :-)

Men nå er de snart så store (les: voksne) at vi nok reiser uten dem uansett... Om det er fint eller trist,- se det er jeg ikke helt sikker på ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1199973024' post='3774627]

Jeg har reist alene, reist sammen med sambo, uten guttungen.

Har vært 3 turer i Praha uten barn, ene var kjæresteferie, deiligt! Ene var venninneferie, deiligt det også! Nå sist var det med mamma, lillesøster og bestemor, deiligt det også.

Svippturer til England o.l har det også vært uten barn. Noen ganger som par, andre ganger har jeg faktisk reist med mamma.

Det er deilig og ha litt tid som bare voksen. Ikke misforstå, deilig og ha ferie med guttungen også, og det har vi. Han reiser også litt på ferie med mamma og lillesøster.

Jeg har ønske om en storbyferie, bare jeg og sambo, på sikt, men nå er det mer aktuelt og ha med guttungen, og jeg drømmer om en uke sol og varme.

Tar du båt? Da kan du jo ta turen til København, NewCastle, om sommeren mener jeg at det går til Scottland også. Ellers er jo bare en helg på hotell deiligt, vi gjør det innimellom, og finner frem kjærestefølelsen igjen.

''Tar du båt? Da kan du jo ta turen til København, NewCastle, om sommeren mener jeg at det går til Scottland også. Ellers er jo bare en helg på hotell deiligt, vi gjør det innimellom, og finner frem kjærestefølelsen igjen''

Vi har snakket om å reise med båt en gang ja, det er jo en fin mulighet for å komme seg ut litt i verden :) Vi er også flinke til å benytte oss av hotellhelger, det er skikkelig koselig. Nytt sted, nye restauranter og gode senger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist lite alene - uten ungene. Får dårlig samvittighet ved tanken på å reise et spennende sted uten dem. (Et alternativ kunne jo være å reise et kjedelig sted...hehe..)

Hva jeg liker bedre er om mannen min tar med seg ungene på tur,- så hygger jeg meg hjemme, og de hygger seg på tur :-)

Men nå er de snart så store (les: voksne) at vi nok reiser uten dem uansett... Om det er fint eller trist,- se det er jeg ikke helt sikker på ;-)

Det er veldig viktig at ungene har det bra hjemme når man drar ja. Joda, samvittigheten er der alltid, men vi prøver å la dem være med annenhver gang, noen ganger mere :) Ja, jeg ser at den tiden kommer her også snart, at man ikke får med seg ungene. Men det er fint at de kan reise på egenhånd da, så flyr de nok avsted, uten flyskrekk-mammaen sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke ferier - men på venninneturer og 2-3 helger alene med gubben har jeg fått med meg.

Men ferie - det kan jeg ikke tenke meg uten mann og barn. Å snyte meg selv for tid med dem klarer jeg ikke å tenke på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker å reise - særlig med fly :)

Min kjære og jeg har vært i København sammen en helg uten barna. Det var jobbrelatert, men vi fikk da noe tid sammen.

I februar reiser mannen, jeg og 2 andre par til Riga - uten barn - en langhelg. Kan tro vi gleder oss!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta toget til kontinentet. Du sover deg til København, og vips er du fremme et spennende sted på ettermiddagen. Med ryggsekk eller ev trillekoffert. Hvor lang tid har du/dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mente kanskje helt alene? Det går bra det, men ikke alle som liker det. Best å ikke være på små steder hvor det kun er familier. Kule byer er fint. Særlig om sommeren når det er mye aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg ville ikke reist til syden eller en annen plass ungene kunne tenkt seg å være med. Mannen min og jeg pleier å ta to netter alene omtrent hver sommer. Da tar vi f eks englandsbåten tur/retur, eller vi legger oss innpå et hotell. Det er alltid så godt å komme hjem til ungene igjen etter et par dager uten dem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært to ganger på ferietur uten barn, de er 9 og 7. Den ene gangen var 40-årspresang til mannen min og var en ukes tur som ikke var egnet for barn, den andre gangen var vi borte 5 dager på kulturferie i Europa med konserter og opera. Barna var begge gangene på hytta med besteforeldrene og led ingen nød.

Ellers har vi vært borte noen helger uten barn, stort sett i storby for å gå på konsert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Mener du å reise helt alene eller sammen uten barn?

Jeg har vel knapt noensinne vært på ferie helt alene, annet enn enkelte ganger på hytta og enkelte få dager i forbindelse med jobbreiser. Har imidlertid vært på mange ferier med venninner og selvfølgelig med mannen min. Etter at vi fikk barn har det begrenset seg til noen få helger med venninner og noen med mannen min, på sistnevnte turer har vi jo måttet ha barnevakt, og det er ikke alltid like lett å skaffe for en hel helg (enn si langhelg).

Hva slags tur tenkte du på? Helt alene eller som par? Om dere skal et par (evt. venninner) på tur og ikke vil fly begrenser jo utvalget seg, men en tur med danskebåten til København er absolutt ikke å forakte! *S*. DFDS pleier dessuten å ha gode tilbud på pakker med båt og hotell på denne tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ta toget til kontinentet. Du sover deg til København, og vips er du fremme et spennende sted på ettermiddagen. Med ryggsekk eller ev trillekoffert. Hvor lang tid har du/dere?

Vi har jo ikke planlagt noe enda, men jeg ser for meg en uke på tur med min mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mente kanskje helt alene? Det går bra det, men ikke alle som liker det. Best å ikke være på små steder hvor det kun er familier. Kule byer er fint. Særlig om sommeren når det er mye aktivitet.

Ja helt alene, med mann og med barn. Egentlig trenger jeg ikke dra lengre enn ut på en holme her i skjærgården helt alene, det er virkelig skjønt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du å reise helt alene eller sammen uten barn?

Jeg har vel knapt noensinne vært på ferie helt alene, annet enn enkelte ganger på hytta og enkelte få dager i forbindelse med jobbreiser. Har imidlertid vært på mange ferier med venninner og selvfølgelig med mannen min. Etter at vi fikk barn har det begrenset seg til noen få helger med venninner og noen med mannen min, på sistnevnte turer har vi jo måttet ha barnevakt, og det er ikke alltid like lett å skaffe for en hel helg (enn si langhelg).

Hva slags tur tenkte du på? Helt alene eller som par? Om dere skal et par (evt. venninner) på tur og ikke vil fly begrenser jo utvalget seg, men en tur med danskebåten til København er absolutt ikke å forakte! *S*. DFDS pleier dessuten å ha gode tilbud på pakker med båt og hotell på denne tiden.

Jeg tenkte i utgangspunktet på helt alene. Men med venner osv. Vi har hatt endel småturer både med og uten unger, så ei helg med venninner kunne vært koselig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo ikke planlagt noe enda, men jeg ser for meg en uke på tur med min mann.

Vil dere reise litt rundt, eller være fast ett sted? Hvilken årstid, er det nå eller senere? April-mai er jo en veldig fin tid, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt alene, med mann og med barn. Egentlig trenger jeg ikke dra lengre enn ut på en holme her i skjærgården helt alene, det er virkelig skjønt :)

''Ja helt alene, med mann og med barn''

Nå blir jeg litt forvirret - trodde det var med mann, og uten barn?

Men vil du egentlig reise, eller bare dra ut på en holme som du sa - det høres jo deilig ut det, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg tenkte i utgangspunktet på helt alene. Men med venner osv. Vi har hatt endel småturer både med og uten unger, så ei helg med venninner kunne vært koselig nå.

Hehe, enig i at de fleste typer turer er hyggelige, men svaret ditt var ikke lett å bli klok på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...