Gå til innhold

flytte til bodø, noen som er kjent


Gjest flytting til nord

Anbefalte innlegg

Gjest flytting til nord

Hei,

Jeg har fått jobb i bodø og skal flytte dit i slutten av februar. Jeg har aldri vært i bodø før, og vet ikke helt hvor jeg skal begynne å lete etter leilighet. Er det noen som er litt kjent som kan anbefale områder som er bra? Hvordan er husleie prisene? Er det noen treningsstudioer som er bra nær sentrum? HVor er de beste turområdene?

Alle tips motas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunstad og Mørkved er "drabantbyer" ca 1 mil utenfor sentrum. Der har du alt, i tillegg til lett tilgang på marka, de fleste steder.

Er endel treningsstudioer i, og rundt sentrum.

Det er ganske høye boligpriser i Bodø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flytting til nord

Hunstad og Mørkved er "drabantbyer" ca 1 mil utenfor sentrum. Der har du alt, i tillegg til lett tilgang på marka, de fleste steder.

Er endel treningsstudioer i, og rundt sentrum.

Det er ganske høye boligpriser i Bodø!

takk for svar. Vet du hvilket nivå husleiene ligger på om jeg vil ha 1-2 roms leilighet? er det noen områder som jeg burde unngå? Er det trygt å gå ut sent på kvelden alene i alle strøk?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor arbeidsplassen din er? I så fall er det lettere å anbefale område å bo. Har du bil, eller vil du gå til jobben?

Priser på leiligheter - sjekk Notar eller Finn. Det er for tida svært mange leiligheter til salgs, så det er gode muligheter å finne noe. Dyrest i sentrum selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flytting til nord

Vet du hvor arbeidsplassen din er? I så fall er det lettere å anbefale område å bo. Har du bil, eller vil du gå til jobben?

Priser på leiligheter - sjekk Notar eller Finn. Det er for tida svært mange leiligheter til salgs, så det er gode muligheter å finne noe. Dyrest i sentrum selvsagt.

hei,

jeg skal jobbe midt i sentrum. Jeg har bil så jeg trenger en parkeringsplass, men kan godt gå til jobb. Har sett en del på ulike leiligheter til salgs, men tror det er best å leie ført så jeg blir litt kjent med byen, selvom jeg har mest lyst til å kjøpe.

Jeg har lyst til trene på treningsstudio og ha kort kjøretur til marka så jeg kan gå tur i helgene. Alle tips mottas med takk.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

jeg skal jobbe midt i sentrum. Jeg har bil så jeg trenger en parkeringsplass, men kan godt gå til jobb. Har sett en del på ulike leiligheter til salgs, men tror det er best å leie ført så jeg blir litt kjent med byen, selvom jeg har mest lyst til å kjøpe.

Jeg har lyst til trene på treningsstudio og ha kort kjøretur til marka så jeg kan gå tur i helgene. Alle tips mottas med takk.

mvh

Fra Hunstad er det omlag 10 minutter til sentrum, kanskje 15 i morgenrushet. På Mørkved er du nær treningssenter og matvarebutikker, bank ol, det er 15 minutter til sentrum (20 maks). Du har marka rett utenfor døra, nesten.

Du har også Rønvik, som er nærmere byen - mulig å gå eller sykle, om ønskelig. Her er det også flotte muligheter for turgåing.

Dersom ikke arbeidsplassen din har parkeringsplasser, er det dårlig med gratis parkeringsplasser i sentrum, dessverre. Derfor kan det være like greit å hive seg på en buss. (blir rimeligere for to bussbiletter, enn for å betale parkering hele arbeidsdagen).

jeg ville nok leid til å begynne med, for å finne ut hvor du ønsker å bo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...