Gå til innhold

Hvordan få LYD tilbake på datamaskinen?


Gjest soundless

Anbefalte innlegg

Gjest soundless

Hei,

Noen som har peiling på hvordan man får tilbake lyden på datamaskinen? Nå har det seg sånn at jeg har lite erfaring med dataer, men jeg vet at en bekjent skulle hjelpe oss å "renske" dataen, ta vekk alle unødvendige programmer osv, for å gjøre den enklest mulig. Etter dette har altså lyden forsvunnet, og jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å få den tilbake? Dette er en bærbar data, så jeg tviler på han har tatt ut noe fyisk lydkort fra maskina, men heller at det gjelder noe konfigurasjon.

Jeg kan selvsagt spørre denne personen om å få tilbake lyden, men nå har det seg sånn at han er på jobb, og jeg har gjerne lyst å få den lyden tilbake så fort som mulig :)

Noen med kloke råd å komme med?

TAKK :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg må ærlig talt inrømme at eg heller ikkje er noe dataguru, men eg sleit lenge med det samme problemet.

Og det viste seg å være så enkelt at du løfter opp maskina og ser på sidene om det er en volumbryter der som går fra 0-10, på min er den framme på venstre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soundless

Eg må ærlig talt inrømme at eg heller ikkje er noe dataguru, men eg sleit lenge med det samme problemet.

Og det viste seg å være så enkelt at du løfter opp maskina og ser på sidene om det er en volumbryter der som går fra 0-10, på min er den framme på venstre siden.

Heisann!

Det der hørtes fristende enkelt ut, må jeg innrømme;) Men jeg har ikke noen volumknapp her. Jeg er redd for at det er en lydenhet som er avinstallert som jeg rett og slett må få installert opp igjen. Men hvordan jeg gjør det, er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Det der hørtes fristende enkelt ut, må jeg innrømme;) Men jeg har ikke noen volumknapp her. Jeg er redd for at det er en lydenhet som er avinstallert som jeg rett og slett må få installert opp igjen. Men hvordan jeg gjør det, er en annen sak.

Jeg lette i flere uker etter min lyd. Til slutt satte jeg på den firkantede dingsen (6x3cm) som ligger ved siden av mitt tastatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Det der hørtes fristende enkelt ut, må jeg innrømme;) Men jeg har ikke noen volumknapp her. Jeg er redd for at det er en lydenhet som er avinstallert som jeg rett og slett må få installert opp igjen. Men hvordan jeg gjør det, er en annen sak.

Nederst til høyre på skjermen har du et lite høyttalersymbol, sett musepekeren på den og se hva lyden står på. Kanskje står den på 0? ;o)

Min lever sitt eget lille liv og endrer seg i hytt og pine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Nederst til høyre på skjermen har du et lite høyttalersymbol, sett musepekeren på den og se hva lyden står på. Kanskje står den på 0? ;o)

Min lever sitt eget lille liv og endrer seg i hytt og pine.

''Nederst til høyre på skjermen har du et lite høyttalersymbol,''

Ikke alle som har det. Mange maskiner er satt opp sånn at du selv må aktivere visning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja... har du løse høytalere kanskje? I tilfelle kan du jo prøve å trykke på PÅ-knappen på dem?

he he :-D

Men hvis ikke så gå inn på Kontrollpanel og derfra finner du Lydenheter (eller noe sånt) og sjekker derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...