Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For 2 dager siden hadde jeg heftig sex med kjæresten min.har hver sammen i et år!

dagen etterpå måtte jeg på do hele tiden og det svidde når jeg var ferdig.nå i dag er det litt merkelig blod-gele som spretter ut sammens med urinen.og jeg må opp nesten hele natta. jeg gredde å tisse på meg i søvne også.greier snart ikke å holde igjen urinen når jeg ser et toalett og hører rennende vann. Hvær så snill å fortell hva dette er?

-bekymret-

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29629-vondt-n%C3%A5r-jeg-tisser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er høyst sannsynelig en urinveisinfeksjon / blærekatarr. Lag en urinprøve, ta med til legen (du trenger ikke bestille time), lever den der, så tester de med en gang, og så får du resept på antibiotika.

Ikke gå med urinveisinfeksjon ubehandlet! Smertene reduseres raskt etter at du har tatt medisinen. Gå til legen (evt legevakt) idag!!

Og for å unngå å få det senere; (tips fffor de som har tilbakevendene infeksjoner)

ALLTID tisse etter samleie (under samleie blir dine og/eller partners bakterier dyttet opp mot urinrøret, så vi som lett får infeksjon, må tisse ut disse etterpå. Ikke legg deg til å sove uten å tisse først!

Ikke gå og "hold" deg! Drikk masse og tiss ofte!

Når du merker symptomer, drikk enda mere, og gjerne sure ting som juice etc. Det finnes forebyggende helsekostpreparater som gjør urinen surere.

ALDRI frys på bena! Temeraturen i blæren og tempen på føttene følges ad! Tørre varme sokker!

Det er høyst sannsynelig en urinveisinfeksjon / blærekatarr. Lag en urinprøve, ta med til legen (du trenger ikke bestille time), lever den der, så tester de med en gang, og så får du resept på antibiotika.

Ikke gå med urinveisinfeksjon ubehandlet! Smertene reduseres raskt etter at du har tatt medisinen. Gå til legen (evt legevakt) idag!!

Og for å unngå å få det senere; (tips fffor de som har tilbakevendene infeksjoner)

ALLTID tisse etter samleie (under samleie blir dine og/eller partners bakterier dyttet opp mot urinrøret, så vi som lett får infeksjon, må tisse ut disse etterpå. Ikke legg deg til å sove uten å tisse først!

Når du merker symptomer, drikk enda mere, og gjerne sure ting som juice etc. Det finnes forebyggende helsekostpreparater som gjør urinen surere.

ALDRI frys på bena! Temeraturen i blæren og tempen på føttene følges ad! Tørre varme sokker!

Enig i tipsene, og har bare et lite tillegg: Tranebærkapsler! Du får dem på helsekosten, men de er myyye billigere hos RIMI.

Svelger ned et par sånne når jeg kjenner symptomer, og jeg har mange ganger klart å stoppe utviklingen av katarr.

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Dette var gode råd som jeg støtter fullt ut.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...