Gå til innhold

En bra dag :)

Persille1365381127

Anbefalte innlegg

Persille1365381127

Man får jo notere seg de små tingene!

Jeg sovnet uten Imovane i går, sto opp tidlig i dag uten å være i "bakrus", har ikke gått ned i vekt på to dager (minus 7 kg på tre uker!), spiste et helt måltid normal mat i går, hadde en rolig og hyggelig morgen med Billa - og var blid da jeg dro på skolen i morges :)

Så får man heller se bort fra at revisoren er ute etter meg, vi ikke har fått penger av bydelen, jeg har litt panikk ifht eksamen, førskolelæreren jeg ville ha ombestemte seg, jeg ikke får lønn på en stund (må kreve av NAV), en ansatt er fullstendig ustabil, en ansatt kommer og går som det passer, og at jeg ikke akkurat kler å veie under 55 kg (er 1,70 høy) ;)

Men det blir nok en bra dag, det føles sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å guri malla, med såvidt mange plagsomme elementer i tilværelsen er du jo steintøff som ser det positive også!

Håper ting har ordnet seg, har ikke helt fulgt med etter det laaaange (og veldig gode!) innlegget ditt for en stund siden, men jeg håper virkelig den positive trenden fortsetter!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Så bra! Når du har evnen til å glede deg over det positive i hverdagen er det håp i tunnellen :-)

Eh, håp i tunnellen så litt pussig ut når jeg så det skrevet - er det lys i tunnellen det heter, tro? *trøtt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Eh, håp i tunnellen så litt pussig ut når jeg så det skrevet - er det lys i tunnellen det heter, tro? *trøtt*

Jepp, det heter lys i tunnelen :) Jeg la ikke merke til noe galt før du nevnte det. Så er det en "l" i tunnel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Persille1365381127

Så bra! Når du har evnen til å glede deg over det positive i hverdagen er det håp i tunnellen :-)

Håp i tunellen fungerer like bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Å guri malla, med såvidt mange plagsomme elementer i tilværelsen er du jo steintøff som ser det positive også!

Håper ting har ordnet seg, har ikke helt fulgt med etter det laaaange (og veldig gode!) innlegget ditt for en stund siden, men jeg håper virkelig den positive trenden fortsetter!

:-)

Har ikke skrevet noe særlig etter det heller, det har jo ikke vært noe nytt å si - og gammel ræl har det ingen hensikt å gjenta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Feil å skrive tunnell, men man kan velge om man bruker én n og to l'er eller to n'er og én l, faktisk.

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=tunnel&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j

Det visste jeg ikke :) Jeg skreiv "tunell" da jeg gikk på skolen og fikk en rød strek. Så da lærte jeg hvordan det ikke skal skrives. Jeg har alltid husket det ved å tenke på det engelske ordet. Når jeg uttaler ordet blir det "tunell", men jeg prøver å huske at det skal skrives "tunnel".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste jeg ikke :) Jeg skreiv "tunell" da jeg gikk på skolen og fikk en rød strek. Så da lærte jeg hvordan det ikke skal skrives. Jeg har alltid husket det ved å tenke på det engelske ordet. Når jeg uttaler ordet blir det "tunell", men jeg prøver å huske at det skal skrives "tunnel".

Det er faktisk lov å skrive tunell nå :-) Endring i 2005...

http://www.sprakrad.no/upload/9630/rettskriving2005.pdf

Side 46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem det - ser du svarte på akkurat dette i innlegget fra Elextra. (der har man for ikke å lese hele tråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle problemer må deles opp som du gjør med et kneipbød før du spiser det:-)

Det nytter ikke å prøve å sluke hele brødet med en gang, det må først deles opp i skiver, så dele skivene i to, før du tar en liten bit, tygger og svelger. Slik er det med problemer også, det må deles opp og løses bit for bit, da blir plutselig ikke problemene sååå store lenger:-)

Lykke til videre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lys i enden av tunellen" heter det vel? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det heter lys i tunnelen :) Jeg la ikke merke til noe galt før du nevnte det. Så er det en "l" i tunnel.

Er det ikke tunell da? Nei, det så jo helt feil ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Alle problemer må deles opp som du gjør med et kneipbød før du spiser det:-)

Det nytter ikke å prøve å sluke hele brødet med en gang, det må først deles opp i skiver, så dele skivene i to, før du tar en liten bit, tygger og svelger. Slik er det med problemer også, det må deles opp og løses bit for bit, da blir plutselig ikke problemene sååå store lenger:-)

Lykke til videre:-)

Heh, den skal jeg tenke litt på senere :)

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...