Gå til innhold

Gjeldsordning?


Gjest sleepybeauty

Anbefalte innlegg

Gjest sleepybeauty

Hei. Jeg lurer på om noen som har hatt en slik ordning kan fortelle meg hvordan livet var i denne perioden, hvordan det gikk å klare seg hverdagen og om det var rom for ferier osv.

Jeg har etter flere år med sykmeding og dårlig helse kommet over på attføring men klarer ikke betjene gammel gjeld. Namsmannen tror og mener at jeg kommer inn under regelverket for de somkan søke, men jeg er redd det bir lite å leve for. Jeg har 3 barn, et normalt hjem og en bil som langt ifr er noen luksusbil.

Jeg vet at alternativet til ordningen ikke er så lovende, men tankenom å sege huset og kvitte meg med gjeld og starte på nytt har slått meg.

Noen med noen gode råd og tips?( hvis noen bare har tenkt fortelle meg hvor dyr jeg er for samfunnet så kan de la være, detr er ike det jeg trenger nå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner noen som har vært gjennom og som er på slik ordning nå!

Det som kreves ER at man ikke skal kunne ta seg en ferie i utlandet osv. man lever på det absolutt minimale, man har KUN til mat og vanlige regninger, resten blir tatt "fra" deg for å betale ned gjelden din....

Det som ER positivt med denne ordningen er jo at du får betalt ned de regninger som ødelegger for deg, og etter fem ( 5 ) år, skal man være gjeldsfri ( uansett om gjelden er betalt i sin helhet eller ikke ) MEN denne sjanse får du 1 (EN) gang i livet...

barna dine får nok det de behøver :)

Du må også gjennom en prosess der du må ta kontakt med dine kredittorer for å prøve å gjøre gjelden din så liten som overhode mulig, før dette vil ikke gjelds-sanneringen skje... da det kan hende at du får ned gjelden din såpass mye at du ikke behøver gjelds-sannering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...