Gå til innhold

Spontan abort?


THansen1365381148

Anbefalte innlegg

THansen1365381148

Hei Jeg er en jente på 27år. Jeg har nå hatt kraftige blødninger i nesten en uke. Denne blødningen kom 6 dager før normalt. Jeg bruker p-plaster og har tidligere hatt mensen kun i de plasterfrie ukene. Normal blør jeg svært lite i 2-4 dager og har menssmerter i ½ dag. Denne blødningen har vært veldig kraftig – og den pågår enda. Hatt menssmerter hver dag. Vondt i mage og rygg. Mye frisk rødt blod med veldig MYE mørke røde gele klumper i (jeg har ikke brunt blod). Etter hva jeg har lest om spontanaborter kan det ligne veldig. Det som gjør meg i tvil er at jeg har brukt prevensjon og at sannsynligheten for at jeg har vært gravid er svært liten. I tillegg kom denne blødningen ca en uke før normal menstruasjon – og ikke etter? Kan dette ha vært en tidlig spontanabort? Eller er det noe annet dette kan skyldes? Har tenkt å kontakte lege på mandag, men sitter og grubler veldig på dette nå.. Har brukt p-plaster i 4-5mnd nå uten symptomer til flekkblødninger og hatt normal mens. Annen prevensjon jeg har brukt er: 1998-2005 p-sprøyte (ingen mens på disse årene) 2005-2006 p-plaster (normal mens, lite blødninger) 2006-2007 ingen prevensjon (normal mens, lite blødninger) 2007 – p-plaster……

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Angela26

Vanskelig aa gi ett godt svar her. Men ja, det _kan_ vaere en spontanabort... Mht. kraftig bloedning og smerter i mage og rygg...

Bare en lege- G.U undersoekelse, kan vise om du var gravid...

Det er mulig aa bli gravid selv om man bruker hormon prevansjon. Men sjansen er veldig liten da...

Jeg opplevde ogsaa en mens lignende bloedning èn gang, da jeg brukte p-plasteret Evra. Det varte noen dager, men ikke saa kraftig som det du beskriver. Den kom ogsaa mange dager foer jeg forventet "mensen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
THansen1365381148

Vanskelig aa gi ett godt svar her. Men ja, det _kan_ vaere en spontanabort... Mht. kraftig bloedning og smerter i mage og rygg...

Bare en lege- G.U undersoekelse, kan vise om du var gravid...

Det er mulig aa bli gravid selv om man bruker hormon prevansjon. Men sjansen er veldig liten da...

Jeg opplevde ogsaa en mens lignende bloedning èn gang, da jeg brukte p-plasteret Evra. Det varte noen dager, men ikke saa kraftig som det du beskriver. Den kom ogsaa mange dager foer jeg forventet "mensen".

Takk for svar :) Ja, jeg får nok aldri vite om jeg var gravid eller ikke. Selv føler jeg det. Blødningene varte i ti dager og jeg hadde alle symptomer på det. Legen ville ikke gjøre noe.. da det likevel ikke var noe å "redde".. Jeg spurte om det ikke isåfall burde gjøres en utskraping, men hun mente det var svært sjelden slike aborter førte til infeksjoner, slik jeg var redd for.

Vel vel.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...