Gå til innhold

Hormonspiral, wæææ..


Aggathe

Anbefalte innlegg

Jeg ska etter planen sette inn hormonspiral neste uke, men sier det er etter planen, for den forrige resepten ble liggende nesten i tre år uten at jeg kom meg til legen, jeg er livredd.

Legen vet vel at jeg har litt noia, og skrev i tillegg til hormonspiralen ut paralgin forte, som jeg skulle ta to av i forkant av innsettingen.

Dette skulle nok berolige meg, men er det så vondt at jeg trenger to paralgin forte for å komme meg gjennom denne innsettingen?

Er ikke to paralgin forte veldig mye?

Og jeg kan ikke si at jeg har mindre angst nå, så det spørs om jeg ikke kommer så langt som å få satt den inn denne gangen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan gjøre vondt ca ett minutt, og så kan du få menssmerter etterpå. Det er sikkert lurt å ta smertestillende hvis du gruer det slik. Men dosen vet jeg ikke noe om. Men tenk på alle fordelene, da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt nei!? Kjente ingenting jeg. Kanskje et lite knepp i det han åpnet livmorhalsen for å få spiralen inn, men ellers ingen verdens ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan trøste deg med at da jeg satte inn hormonspiral, gikk det så fort at jeg rakk ikke helt å få med meg hva som skjedde før det var over. Jeg lå og grudde meg, og vips, så var jeg ferdig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok celleprøve samtidig som jeg satt inn hormonspiralen, og det kjente jeg. Resten av tiden kjente jeg ingenting. Hadde etter råd fra jordmor tatt to ibux før jeg skulle i ilden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også veldig bekymra. Så for meg at det ville bli veldig vondt, og stålsatte meg.

Legen startet opp, og så han "Sånn, nå er vi ferdige" - og jeg ble kjempeoverraska, for det var ikke vondt i det hele tatt!

Du trenger slett ikke to paralgin forte - fysisk. Men dersom du er veldig redd, kan det kanskje hjelpe deg psykisk ("nå har jeg hevet innpå så mye smertestillende at det ikke blir vondt")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...