Gå til innhold

Har staff et poeng?


Gjest Santos2

Anbefalte innlegg

Gjest Santos2

I de seneste utalelsene har han kommet med svært kontroversielle standpunkt.Han påpeker at selve overgrepene behøver ikke føre til så enorme skadevirkninger. Men at samfunnets hysteri rundt dette med seksuelle ovenrgrep og seksualtiet og barn gjør vondt verre for barna. Og at dissvoe får forsterkede problemer og ettervirkninger på grunn av omverdens reaksjoner og holdninger fremfor av selve overgrepet selv.

Husker jeg reagerte på endel avisartikler hvor voldtekt blir klassifisert som nestendrap.Og at en blir ødelagt for livet etc.Seksualisert vold er forbundet med ekstremt mange tabuer som nok kan gjøre det vondt verre. I muslimske land blir ofte voldtekt kalt æresran.Kanskje dette henger noe igjen også her i vesten?.Jeg kjenner en ung mann som ble utsatt for blind vold på byen.Han har slitt enormt mye over grenser som ble tråkket over og for en stor integritetskrenkelse det var.Kanskje like ille som en voldtekt og bli holdt fast mens man blir sparket og slått.

Forøvrig så synes jeg Staff vitner om å ha et skrudd syn på seksualitet og barn og jeg tar avstand fra hans ufarliggjøring og minimering.Seksuelle overgrep vil ofte gi negative skadevirkninger.Men kanskje tabuene rundt seksualisert vold legger sten til byrden på disse barna og voksne som blir utsatt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fnugget

Det er nok ikke lett å takle denne offentliggjøringen. Det er klart mange minnes og traumer som vekkes.

Men hva er verst? Selve offentliggjøringen i seg selv, eller det at Staff går ut i media og kaller dette "pianuts"? Han klager på at dette skader ofrene pga at det nå er en offentlig skittentøysvask. Men. Bidrar han til at det blir så mye bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener Staff snakker ut i fra egne erfaringer. Han ble selv utsatt for at en eldre mann tuklet med ham som barn/ung. Han opplevde dette som en god opplevelse.(Jeg så et program/intervju av ham angående dette for noen år siden). Det Staff kommer med er en personlig innlevelse/opplevelse av det hele, han snakker av egen erfaring egentlig, men de fleste tar STOR skade av tukling, motsatt av det han gjorde, han tok det som en god erfaring. Jeg mener voksne har ingenting med barns sexualitet å gjøre, barn kan utforske dette med andre barn men ikke med voksne, voksne som bruker barn til dette er motbydelige, de er noen egoistiske svin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest poeng og poeng ...

Han har kanskje ikke et poeng, men det er jo en interessant tanke. Seksualiteten i vårt samfunn er jo veldig knyttet til skam. Det er jo ikke umulig at dette gjør ting verre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...