Gå til innhold

Får jeg lån? Vil ha bil!


Gjest cargirl

Anbefalte innlegg

Gjest cargirl

Jeg er 22 år, student, ikke spesielt rik. Har jeg mulighet til å låne penger til å kjøpe bil? Hvor skal jeg gå, hva skal jeg gjøre? Hvor mye kan jeg ha mulighet til å låne?

Beklager formuleringen på spørsmålet, men jeg er lettere stresset og trenger råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Lån uten sikkerhet i annet enn bilen er skrekkelig dyre. Husk også at det ikke er billig å eie bil, med mindre det er en splitter ny bil blir det vedlikehold, og en skal betale veiavgift, forsikring med mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en billig Toyota Corolla og meld deg inn i Falck eller NAF.

Bilen trenger ikkje koste mere enn maks 10 000.-, det får du sikkert lånt i banken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en billig Toyota Corolla og meld deg inn i Falck eller NAF.

Bilen trenger ikkje koste mere enn maks 10 000.-, det får du sikkert lånt i banken.

10.000? Min kostet 6000,- og går som ei klokke. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10.000? Min kostet 6000,- og går som ei klokke. :o)

Min kostet også 6000.-, men eg fikk pruta den ned til 5000.-.

Har kjørt 50 000km med den i løpet av fem år, går fortsatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cargirl

Min kostet også 6000.-, men eg fikk pruta den ned til 5000.-.

Har kjørt 50 000km med den i løpet av fem år, går fortsatt...

Takk for tipset! Hvilke fordeler får man om man melder seg inn i NAF eller Falck?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cargirl

Har du lånt hos dem før? Er de anerkjente/seriøse? Jeg regnet ut her at hvis jeg låner 40 000 og skal betale ned på 1 år, blir det omtrent 6000 i renter. Det er jo ikke så gale?

Jeg er helt fersk på dette med å låne penger...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! Hvilke fordeler får man om man melder seg inn i NAF eller Falck?

http://www.naf.no/eway/default.aspx?

http://www.falck.no/

Eg vet ikkje helt nøyaktig.

Men her er dets nakk om hjelp til bilen om den ryker, du har låst inne nøklene, eventuellt hjelp (støtte) til taxi, fly el.l. hvis bilen streiker.

Du må nesten lese sjøl.

Men bor du i grisgrendte strøk, så er det ikkje sikkert fks. Falck har beredskap i ditt område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lånt hos dem før? Er de anerkjente/seriøse? Jeg regnet ut her at hvis jeg låner 40 000 og skal betale ned på 1 år, blir det omtrent 6000 i renter. Det er jo ikke så gale?

Jeg er helt fersk på dette med å låne penger...:)

Vi pleier å låne av nordea. Men har ikke særlig erfaring nei. du må nesten bare ringe litt rundt og forhøre deg og ta en sjangs å håpe det er rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...