Gå til innhold

HCG-når sv er utenfor livmoren?


Nb!

Anbefalte innlegg

Vil graviditetstesten bli positiv viss svangerskapet er utenfor livmoren? Og hvilke symptomer vil jeg merke?

Tok en ny test idag, å er nå 10 dager på "overtid" men den er fremdeles negativ, selv om jeg har MYE utflod hver dag, tisser ofte, har hatt halsbrann i 2 uker tidlegere og merker "strekkinger, stikking el " nederst i mage regionen....

Men de 2 siste dagene har jeg hatt intense smerter nedenfor truselinjen, å fremdeles ingen mens, men hadde svak blødning forrige fredag og svakt idag, men nå har det stoppet igjen, har snakket med legevakten å de vil sjekke at det ikke er svangerskap utenfor livmoren.... og evt sende meg på sykehus, jeg har avslått foreløpig og vil prøve et par timer til da jeg ikke tror at dette kan være tilfellet....

Jeg tror egentlig ikke at jeg kan være gravid heller, siden vi kun var sammen på 9 dagen og ikke 14, men alle mine barn er kommet ut fra situasjoner der vi ikke trodde at det skulle skje, så akuratt det kan jo skje igjen da ;-)

Men siden mensen uteblir vet jeg ikke hva annet det kan være, siden min mens aldri har uteblitt, å jeg har hatt den siden jeg var 11 år...

Håper den kommer snart så vi kan prøve å bli gravide....;D Og håper det er noen som kan hjelpe meg viss jeg faktisk allerede er gravid !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen

Kom deg avgårde til legevakten så de får sjekket om du har svangerskap utenfor livmoren! Hvis egget vokser i eggelderen, så vil det bli alvorlige komplikasjoner når den revner.

Det er ingen grunn til å ta noen sjanser, ikke minst siden du ønsker deg flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er å anbefale å få dette sjekka! Et svangerskap utenfor livmoren kan medføre større komplikasjoner, og jo før det oppdages, jo bedre.

Du skriver at du ikke trodde du kunne bli gravid, fordi dere var sammen "på 9 dagen og ikke 14". Husk at sædcellene kan leve i opptil flere dager inni deg, og ligge der og vente på egget. Dessuten kan eggløsningen komme litt tidlere/senere enn du forventer....

Uansett: Ring legen, opplys om smertene du har + andre symptomer. Be om en skikkelig sjekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest saphira

Det er ikke alltid det vil gi utslag på HCG urintest hvis man er gravid utenfor livmoren, men det vil gi utslag på HCG i blod ved blodprøve. Du får komme deg til legen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...