Gå til innhold

psykologen tar ferie,hva med meg????


Nedia

Anbefalte innlegg

nekter å legge på meg, og heller går nedover i vekt. Jeg prøver å være ærlig med slevskadingen min, noe av det som er vanskeligst av alt å prate om. For jeg kunne latt være å si noe om det, jeg kunne kjørt mitt eget løp, men gjør det ikke. For noen må jo vite hva jeg driver med. Jeg skylder liksom behandleren min såpass. Og for min egen skyld, jeg går rundt og er redd nok som det er, det hjelper litt å vite at hun vet noe av det. Men veien er enda lang før jeg klarer å snakke om ting……..

Og nå skal hun snart på ferie. Har vel 2 timer igjen før hun blir borte i 4 uker. Hva med meg da? Jeg er redd. Må prøve å si det til henne, si at jeg er livredd. Har mistet kontrollen så mye i det siste. Er redd for at jeg skal skade meg selv. Jeg trenger å ha en mulighet til å få hjelp når hun er borte. Kan jo ikke kreve noe av gymlæreren min, og rådgiveren drar vekk på hytta si langt her ifra. Sukk. Jeg er så redd.

En positiv ting er at jeg ikke ble trukket ut til muntlig eksamen i dag, men det kan skje på fredag, det er nemlig enda en trekk dag igjen…. Sukk. Jeg ber om å få slippe, for jeg vet ikke om jeg vil makte å sitte og lese pensum i 3 dager. Føler allerede presset stramme til inni meg.

Så hvor vil jeg hen?! Prøver å finne det ut, men vet liksom ikke riktig. Vil bare vekk, bli borte, bli ingenting. Jeg tar for mye plass. Vil bare vekk. Vet jeg må prøve å snu disse tankene, snu dem til noe positivt. Prøver å snu all den negative energien som jeg omgir meg med. Men det er ikke alltid like lett…. I hvert fall ikke når jeg bare føler at alt går imot meg, og ingenting av det jeg gjør blir slik jeg hadde tenkt.

Noen som skjønner noe av det jeg skriver egentlig?

Tenker veldig mye på dere alle her på forumet! Særlig Svak,lonelygirl, Mezzy og Engelen min. Dere er noen skjønne små vesen, som betyr veldig mye for meg!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest suselusa

Hei

Jeg skjønner veldig godt hva du skriver om... Sommerferien som _egentlig_ skal være avslapning og ro, virker veldig skremmendenår man liksom er "alene". I fjor fikk jeg en behandler som vikar i juli måned, kanskje det går for deg også? har du spurt om det?

Jeg håper iallefall at du ikke kommer opp i muntlig (jeg slapp, og det var så deilig....begynte å gråte av lettelse...skalv og røyka og skalv og røyka..:) og at sommerferien din blir bedre enn du tror nå...

*Ønsker deg lykke til*

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke psykologer/psykiatere tar så veldig hensyn til pasientene når det gjelder ferie, de tar sin vanlige ferie de, og når de kommer tilbake begynner de der de var, tror at det ikke har skjedd nå...

Skjønner de ikke en dritt...vi går jo til dem, fordi vi trenger hjelp og støtte og noen å snakke med, men hav gjør de...ikke en dritt....det er så jævli..hele systemet er jævlig...

de skriver ut noen resepter og tror alt er bar...de prøver ikke å få noe ut av meg...og når jeg flytter til en annen by og ikke kan gå dit mer, overfører de meg ikke...neida, de bare kutter meg ut...

psykolog/psykiatere er ikke til å stole på såvidt jeg har forstått

men jeg håper du har noen andre å snakke med så lenge, fordi det er helt sikkert nødvendig, det er vanskelig, men det er nok det beste, og klarer du det og har mulighet til det...så går det nok litt bedre...men det er trist å tenke på at "systemet" driter i pasientene...fordi vi kan jo ikke bare ta oss en "ferie" nå og da vi...

men ellers håper jeg du får ha en fin sommerferie...håper det går bra med examen(e) oxo, hvis du komme ropp i noen..jeg krysser fingrene...

livet ER vanskelig,...men hav kan vi gjøre??

masse klemmer til en som kjemper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

tror ikke psykologer/psykiatere tar så veldig hensyn til pasientene når det gjelder ferie, de tar sin vanlige ferie de, og når de kommer tilbake begynner de der de var, tror at det ikke har skjedd nå...

Skjønner de ikke en dritt...vi går jo til dem, fordi vi trenger hjelp og støtte og noen å snakke med, men hav gjør de...ikke en dritt....det er så jævli..hele systemet er jævlig...

de skriver ut noen resepter og tror alt er bar...de prøver ikke å få noe ut av meg...og når jeg flytter til en annen by og ikke kan gå dit mer, overfører de meg ikke...neida, de bare kutter meg ut...

psykolog/psykiatere er ikke til å stole på såvidt jeg har forstått

men jeg håper du har noen andre å snakke med så lenge, fordi det er helt sikkert nødvendig, det er vanskelig, men det er nok det beste, og klarer du det og har mulighet til det...så går det nok litt bedre...men det er trist å tenke på at "systemet" driter i pasientene...fordi vi kan jo ikke bare ta oss en "ferie" nå og da vi...

men ellers håper jeg du får ha en fin sommerferie...håper det går bra med examen(e) oxo, hvis du komme ropp i noen..jeg krysser fingrene...

livet ER vanskelig,...men hav kan vi gjøre??

masse klemmer til en som kjemper..

hem hem... du vet, psykologer trenger ferie de også. De sitter jo der dag etter dag og hører på andres problemer og prøver å hjelpe så godt de kan. De trenger nok ferie de som alle andre. De er vel ikke dritt for det? Men hva vet jeg, har aldri vært hos psykolog så jeg vet ikke hvordan det er når de tar ferie....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg skjønner veldig godt hva du skriver om... Sommerferien som _egentlig_ skal være avslapning og ro, virker veldig skremmendenår man liksom er "alene". I fjor fikk jeg en behandler som vikar i juli måned, kanskje det går for deg også? har du spurt om det?

Jeg håper iallefall at du ikke kommer opp i muntlig (jeg slapp, og det var så deilig....begynte å gråte av lettelse...skalv og røyka og skalv og røyka..:) og at sommerferien din blir bedre enn du tror nå...

*Ønsker deg lykke til*

Stor klem fra

Nedia...

vil bare sende deg noen varme tanker og styrke klemmer.

er kjempe glad i deg, og håper du klare å si til psykologen at du er redd.

er redd for deg, redd for å miste deg...

vet ikke helt hva jeg skal si annet enn at du er kjempe verdifull...for meg og for maaange andre..

glad i deg.

stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HOLD UT; jenta mi!!!!!!!!

Du klarer det, bare ikke gi opp.....

Husk at jeg er her for deg, om det skulle være noe!!!!!

Kjempeglad i deg, vennen..

*stoooor varm klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nedia...

vil bare sende deg noen varme tanker og styrke klemmer.

er kjempe glad i deg, og håper du klare å si til psykologen at du er redd.

er redd for deg, redd for å miste deg...

vet ikke helt hva jeg skal si annet enn at du er kjempe verdifull...for meg og for maaange andre..

glad i deg.

stor klem fra

Kjempeenig med Svak"!!!!!

Tro på oss, neida!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeenig med Svak"!!!!!

Tro på oss, neida!!!!!!

Tusen takk for alle svarene. De varmet!

Jeg vet jo at psykologen min må få ha ferie, jeg unner henne det mer enn noe annet. Men hun kunne liksom spurt meg om jeg kunne trenge en vikar eller noe.... Eller bare at jeg kunne ringe avdelinga hvis noe skulle gå galt, for jeg har jo ingen andre steder å henvede meg hvis det blir mer krise.... Hun er jo jsikkert sliten og trenger en god ferie, alle i det yrke gjør jo det, de som må slite seg igjennom året med slike som oss....

gla i dere alle!!!!!!

stoooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vennen min!

Jeg vil bare si at jeg forstår så utrolug godt hva du mener.. får klump i magen fordi jeg forstår så godt hva du mener..

Jeg er også redd.. hva skal jeg gjøre i sommer ferien hvis alt skjærer seg?

Jeg går ikke til psykolog men jeg går til lege.. og så snakker jeg med hun læreren.. men ikke nå.. Og etter neste uke så er det sommerferie.. hjelp.. det er liksom det eneste jeg kan si.. da blir jeg alene.. kan hende jeg skal gå litt til han legen men har absolutt ingen tillit til han så det hjelper ikke uansett.. dessuten vil jeg ikke gå til han..

Tenker liksom.. hva med meg da? hva hvis jeg plutselig klikker og alt går galt?

huff... nå er jeg laaangt ut av sporet... heh.. ville bare si at jeg fortår hva du mener!

Glad i deg vennen!

*stor klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milja

tror ikke psykologer/psykiatere tar så veldig hensyn til pasientene når det gjelder ferie, de tar sin vanlige ferie de, og når de kommer tilbake begynner de der de var, tror at det ikke har skjedd nå...

Skjønner de ikke en dritt...vi går jo til dem, fordi vi trenger hjelp og støtte og noen å snakke med, men hav gjør de...ikke en dritt....det er så jævli..hele systemet er jævlig...

de skriver ut noen resepter og tror alt er bar...de prøver ikke å få noe ut av meg...og når jeg flytter til en annen by og ikke kan gå dit mer, overfører de meg ikke...neida, de bare kutter meg ut...

psykolog/psykiatere er ikke til å stole på såvidt jeg har forstått

men jeg håper du har noen andre å snakke med så lenge, fordi det er helt sikkert nødvendig, det er vanskelig, men det er nok det beste, og klarer du det og har mulighet til det...så går det nok litt bedre...men det er trist å tenke på at "systemet" driter i pasientene...fordi vi kan jo ikke bare ta oss en "ferie" nå og da vi...

men ellers håper jeg du får ha en fin sommerferie...håper det går bra med examen(e) oxo, hvis du komme ropp i noen..jeg krysser fingrene...

livet ER vanskelig,...men hav kan vi gjøre??

masse klemmer til en som kjemper..

Ok, her bare må jeg komme med en kommentar. Jeg skjønner godt at det er vanskelig at psykologen tar ferie når dere trenger å snakke med dem, men husk at psykologer også må få leve sitt eget liv, ikke bare være til for alle andre... En psykolog som ikke får tatt ferie vil ihvertfall ikke være mye til hjelp etterhvert, derimot vil han/hun selv bli utbrent og sliten... er det det du vil?!

Jeg ønsker dere lykke til med å komme igjennom sommeren. Prøv å snakk med noen andre når dere trenger det som mest, og husk at noen uker er en overkommelig periode. La ikke noen uker ødelegge for alt som skjer resten av året... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Nedia! Det er et kjent problem det du tar opp; behandlere/terapeuter som også skal ha ferie. Vanligvis går dette heldigvis bra , men det kan ofte være et problem. Du opplever at tiden uten psykologen vil bli svært vanskelig- har du snakket med din psykolog hvordan du skal forholde deg når hun reiser bort? Er det evt. en annen psykolog, en psykiater, lege som du evt. kan kontakte dersom du skulle ha behov for det? De forskjellige DPS (Distriktspsykiatriske senter) eller BUP-er (barne-og ungdomspsykiatrisk poliklinikker) har evt. en vakthavende som det er mulig å kontakte. Ellers eksisterer det i de store byene Psykiatrisk vakttjeneste som er åpen på kveldstid og i helgene som kan brukes dersom du opplever at det blir for ille for deg. Håper at tiden uten behandler går bedre enn du tenker deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...