Gjest sanx Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg bruker for tiden et soppdrepende legemiddel (Terbinafin Copyfarm) pga neglsopp. En 250 mg tablett daglig i 3 mnd (!) Jeg har nå ca 1 mnd igjen av kuren. Jeg har ganske nylig hatt mens, men har hatt samleie rundt eggløsning denne mnd. I pakningsvedlegget står det at det er liten erfaring ved bruk av dette midlet under graviditet, og at man skal rådføre seg med lege. Hva tror du, det tar vel noen uker fra egget er befruktet til det etableres forbindelse til mor? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Man er bestandig forsiktig med å uttale seg om at et medikament ikke er skadelig å bruke under graviditet, så er firmaet juridiske hold uansvarlig. Jeg vet ikke hvor lenge Terbinafin kan være i kroppen, men en ’halveringstid’ på 17 timer tyder på at det er ute av kroppen innen ca 4 dager, og det er før foster og mor får blodkontakt, så det skulle ikke være grunn til bekymring. Men det er jo ikke sikkert at du er/blir gravid? Jeg skjønner ikke helt når du hadde siste menstruasjon? Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pregnant77 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg fikk konstatert fotsopp og fotvorte før jeg visste jeg var gravid og kjøpte noe hjemmebehandlingsmiddel, men så fant jeg ut at jeg var gravid... så jeg leste pakningsvedlegget, og der stod det at gravide ikke burde bruke det! Søren, tenkte jeg.. så nå går jeg rundt med vonde føtter pga jeg ikke får behandla Men soppen tror jeg har gått over av seg selv, merker i alle fall ikke noe til det, men et par vorter verker litt av og til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.