Gå til innhold

Kjøleskap stoppet, hvem betaler ødelagt mat?


Gjest midia

Anbefalte innlegg

Kjøpte et kombiskap på elkjøp for 3 måneder siden til hytta.

Det ble lesset full av mat i fryser og litt i kjøleskapet.

En helg vi kom til hytta, merket vi at all mat i fryseren var tint opp, vi trodde det hadde vært strømbrudd og etter noen timer var fryseren grei igjen.

Helga etterpå når vi kom til hytta, så var det akkurat likedan å da frøs det ikke igjen heller.

Kjøleskapet var ødelagt tydeligvis.

Har hatt det på reperasjon og fått det i orden igjen, men så var det noen som sa til meg at elkjøp burde dekket tapet av matvarene på sin forsikring.

Stemmer dette da?

Vi har jo egen forsikring også så jeg vet vi kan få noe derifra, men nå lurte jeg på om elkjøp er ansvarlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle ikkje forundre meg om du har kjøpt samme drittkjøleskap som eg har gjort?

Whirlpool?

Nei det er electrolux 120 cm kombiskap vi kjøpte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, men er det ikke slik at dersom du er 'overforsikret' så gjelder din personlige forsikring først, og at det da evt er ditt forsikringsselskap som må søke regress hos Elkjøps forsikringsselskap???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, men er det ikke slik at dersom du er 'overforsikret' så gjelder din personlige forsikring først, og at det da evt er ditt forsikringsselskap som må søke regress hos Elkjøps forsikringsselskap???

Kanskje det er sånn ja?

Hvem betaler egenandelen da tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er sånn ja?

Hvem betaler egenandelen da tro?

Hmmmm hvis Elkjøp er ansvarlige, vil jeg tro at det må bli dem.

Ditt forsikringsselskap kan neppe være pliktig til å dekke den.

Men som sagt er jeg usikker på hvem du bør/må gå på i første omgang av de to, altså.

Mulig du kan gå rett på Elkjøp også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår fryser røk engang,og da kunne vi igjen penger for tapt mat.

Men måtte selv betale egenandelen.Og mener å huske at den var såpass høy at det ikke lønnet seg spesielt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår fryser røk engang,og da kunne vi igjen penger for tapt mat.

Men måtte selv betale egenandelen.Og mener å huske at den var såpass høy at det ikke lønnet seg spesielt...

Ja egenandelen er 4000 kroner!

Nå slipper vi egenandelen da vi begge har forsikring samme sted gjennom jobben har vi funnet ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja egenandelen er 4000 kroner!

Nå slipper vi egenandelen da vi begge har forsikring samme sted gjennom jobben har vi funnet ut:)

Det var jo godt da!! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...