Gå til innhold

SA 19 nov, fremdeles ikke fått tilbake mensen


Gjest cathrine86

Anbefalte innlegg

Gjest cathrine86

Hei. Hadde en sa 19 nov, det er ca 8 uker siden, men har ikke fått tilbake noen mens ennå, så det kunne gå fra 3-6 uker, men jeg er nå vel over det. Har også tatt noen tester, men alle negative. Men eggløsningstestene er alltid positive, tatt sikkert 20 stykker. Hva er det som gjør dem positive alle ganger? Fikk ikke noe informasjon av legen etter bekreftet abort, ikke utskraping eller noe.. Så jeg begynner å lure om den snart kommer tilbake, var kun ca 4-5 uker på vei da det skjedde. Og har veldig lyst til å prøve igjenn. Men det er jo all den ventingen og den begynner jeg snart å bli lei av da. Håper du kan gi meg noen informasjon her =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Testene blir positive fordi du fortsatt har rester av hcg i kroppen, og det slår ut på EL-testene.....

jeg fikk mensen tilbake etter 9 uker, og fikk vite at det var realtivt normalt. Du kan evt be legen om å få provera-tabletter for å sette mensen kunstig i gang. Det har jeg også gjort en gang...og det funker jo. Men det beste er at kroppen ordner opp og at den får tid til det. Du har nok mensen innen en uke eller to, hvis ikke, ta kontakt med lege/gyn.

Forøvrig veldig trist at du mistet... *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

For meg tok det 8-9 uker før syklusen var tilbake igjen.

Eggløsningstestene slår ut positivt pga at nok fremdeles har graviditetshormonet i kroppen. Det tar litt tid for kroppen å komme seg etter en abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes du skal få en vurdering hos gynekolog. Eggløsningstesten kan gi utslag ved graviditet, men da ville graviditetstesten være negativ. Jeg synes du skal få foretatt en ultralyd og få sjekket dine hormoner ved en blodpørve (LH og HCG og evt. FSH og østradiol).

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...