Gjest på forhånd takk for tips :) Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 vi bygger om kjøkkenet vårt, det blir ca 7m langt og 4m bredt, kjøkkeninnredningen blir i den ene enden av kjøkkenet med en øy i midten, i den hiterste enden skal spisestua stå. Nå går vi å lurer på hvilken takbelysning vi skal ha .... spotter, spotteskinner eller annen belysning. Kjøkkenet blir lyst, lyse vegger, lys kjøkkeninnredning, valnøtt benkeplater og valnøtt gulv. Har du noen tips ? Vi har hele tiden hatt en formening om å ha spotter, fikk utlevert et blad hvor det står om spotter og råte i tak etter et par år pga kondens .... kaldtloft over kjøkkenet, som fikk oss til å tenke oss om en gang til. Kanskje du har erfaringer ? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Spotter eller skinner med spotter. Det er utrolig deilig å få sprett belysningen over hele kjøkkenet. Selv liker jeg spotter best av de to. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Spotter eller skinner med spotter. Det er utrolig deilig å få sprett belysningen over hele kjøkkenet. Selv liker jeg spotter best av de to. Kommer litt an på om de blir eneste belysning på kjøkkenet. Jeg har en lampe med tre spotter over kjøkkenbordet og er svært fornøyd, men har i tillegg lysrør under kjøkkenskapet ved vasken... 0 Siter
Gjest på forhånd takk for tips :) Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Kommer litt an på om de blir eneste belysning på kjøkkenet. Jeg har en lampe med tre spotter over kjøkkenbordet og er svært fornøyd, men har i tillegg lysrør under kjøkkenskapet ved vasken... Skal ikke ha overskap, så det blir ingen mulighet til å montere "benk-lys". 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Kommer litt an på om de blir eneste belysning på kjøkkenet. Jeg har en lampe med tre spotter over kjøkkenbordet og er svært fornøyd, men har i tillegg lysrør under kjøkkenskapet ved vasken... lysrør under benkene haar jeg også i tillegg til spotter i taket, liker at det er sånn at "ingen krok blir mørk". :-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Vi har spotter i taket og lyslist under overskapene. Vi har dimming på spottene i tillegg til at vi kan slå av halvparten. Altså en lysbryter til hver halvdel i tillegg til dimmingen. Vi ordnet stikkontakter til hvert vindu til julestjerner eller andre lys. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 lysrør under benkene haar jeg også i tillegg til spotter i taket, liker at det er sånn at "ingen krok blir mørk". :-) Jeg elsker mørke kroker....Men godt arbeidslys på kjøkkenet er viktig! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Jeg elsker mørke kroker....Men godt arbeidslys på kjøkkenet er viktig! Mørke kroker er OK, men ikke på kjøkkenet syns jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.