Gå til innhold

Kan jeg bare avlyse?


Gjest er ikke et kasus lenger

Anbefalte innlegg

Gjest er ikke et kasus lenger

I morgen er det stormøte med noen av kontaktpersonene mine. Føler dette møtet er påtvunget selv om ikke noen har tvunget meg. Jeg har godkjent det og alt. Men nå sier det bare stopp. Jeg vil ikke dette mer. Sitte der og føle meg som et kasus. Det blir sagt en del som jeg ikke ønsker at mer enn noen ytterst få skal vite. Men det er vanskelig å gjøre noe med når det er så mange som lurer på noe. Jeg er lei av å være et kasus og jeg vurderer nå å melde frafall. Dette er ikke riktig for meg og jeg vil ha minst mulig sånne møter fordi de bryter meg ned. Jeg ser ikke det store behovet nå heller. Er det okey å melde frafall i dag til de som skulle komme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, det kan du.

Men da aksepterer du at de andre tar avgjørelser uten at du tas med på råd. Du avstår fra din "brukermedvirkning".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest er ikke et kasus lenger

Ja, det kan du.

Men da aksepterer du at de andre tar avgjørelser uten at du tas med på råd. Du avstår fra din "brukermedvirkning".

''Men da aksepterer du at de andre tar avgjørelser uten at du tas med på råd. Du avstår fra din "brukermedvirkning".''

De kan ikke ha møte uten meg uten å be om min tillatelse. Og jeg har rett til å avlyse møter samt å avstå fra å møte. De har ikke rett til å prate om meg når jeg ikke er der. Om jeg ikke ønsker noe møte som handler om meg selv, så er det opp til meg å bestemme. Jeg er ikke under tvang heller.

Det er jo noe latterlig å si at jeg skal ha "brukermedvirkning" når det gjelder meg selv. Hvis det er sånn systemet er, så er det helt, unnskyld meg, på trynet. Kanskje en av grunnene til at jeg vil ha en slutt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

''Men da aksepterer du at de andre tar avgjørelser uten at du tas med på råd. Du avstår fra din "brukermedvirkning".''

De kan ikke ha møte uten meg uten å be om min tillatelse. Og jeg har rett til å avlyse møter samt å avstå fra å møte. De har ikke rett til å prate om meg når jeg ikke er der. Om jeg ikke ønsker noe møte som handler om meg selv, så er det opp til meg å bestemme. Jeg er ikke under tvang heller.

Det er jo noe latterlig å si at jeg skal ha "brukermedvirkning" når det gjelder meg selv. Hvis det er sånn systemet er, så er det helt, unnskyld meg, på trynet. Kanskje en av grunnene til at jeg vil ha en slutt på det.

Ok. Jeg trodde du mente å melde avbud for egen del.

Om du avlyser møtet, gir du også avkall på de tjenestene et slikt møte kunne gitt deg. Men det er korrekt det du skriver, det er ditt valg. Du bestemmer.

Om du ikke trenger hjelp/tjenester, er det heller ikke noe behov for møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg synes heller ikke de møtene er noe særlig, men jeg har etterhvert skjønt at det på en måte ikke er meg det gjelder..hmm, den ble litt vag..Altså, når vi har de møtene så er det mest for at de ulike personene skal få vite mer om hva de andre gjør, sånn at de blir samkjørte.

På møtene våre blir det snakket om hva som har skjedd siden forrige møte, dagens status og veien videre. På den måten vet fastlegen mer om hva psykiateren tenker omkring videre behandling og det blir satt opp datoer for kommende innleggelser (har planlagte innleggelse med jevne mellomrom).

Vet at dette ikke nødvendigvis er sånn alle sånne møter er, men kanskje du fikk noen tanker omkring ditt eget møte. (Som jeg synes du skal gå på om du fortsatt trenger disse personene rundt deg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest er ikke et kasus lenger

Hei

Jeg synes heller ikke de møtene er noe særlig, men jeg har etterhvert skjønt at det på en måte ikke er meg det gjelder..hmm, den ble litt vag..Altså, når vi har de møtene så er det mest for at de ulike personene skal få vite mer om hva de andre gjør, sånn at de blir samkjørte.

På møtene våre blir det snakket om hva som har skjedd siden forrige møte, dagens status og veien videre. På den måten vet fastlegen mer om hva psykiateren tenker omkring videre behandling og det blir satt opp datoer for kommende innleggelser (har planlagte innleggelse med jevne mellomrom).

Vet at dette ikke nødvendigvis er sånn alle sånne møter er, men kanskje du fikk noen tanker omkring ditt eget møte. (Som jeg synes du skal gå på om du fortsatt trenger disse personene rundt deg.)

Har sagt at jeg kun vil at psykiater, fastlege og kontaktperson i psykiatriteam i kommunen blir med.

Sist så var nav med og gudhjelpehvemsomikkevarmed. Og oppdaget at muntlig info flyter mye friere enn skriftlig. Så disse må jeg ha eget møte med senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...