Gå til innhold

Fontex - når er den ute av kroppen?


Gjest Armod

Anbefalte innlegg

Jeg sluttet på fontex 20 mg torsdag for snart to uker siden. Dette var siste dosen.

Hvor lang tid tar det før den er ute av kroppen? Jeg har ikke merket noe dramatisk ennå. Har spurt legen men får bare svar "flere uker". Hva betyr det? Alt fra 2 - 5 uker? Eller mindre?

Ekkelt å ikke vite. Hadde vært greit om jeg vet at jeg nå klarer meg uten noe SSRI eller i hvor stor grad den er igjen i kroppen. Hadde jo vært fint om jeg klarer meg uten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

En kan regne at stoffet er ute av kroppen etter 5xhalveringstiden. For Fontex blir det ca 30 dager.

Om du ikke får seponeringsbivirkninger på denne tiden, vil du ikke få det. Da tilhører du det store flertall.

En helt annen sak er om du trenger Fontex fortsatt pga sykdommen. Det kan ta mange måneder før du evt får et tilbakefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan regne at stoffet er ute av kroppen etter 5xhalveringstiden. For Fontex blir det ca 30 dager.

Om du ikke får seponeringsbivirkninger på denne tiden, vil du ikke få det. Da tilhører du det store flertall.

En helt annen sak er om du trenger Fontex fortsatt pga sykdommen. Det kan ta mange måneder før du evt får et tilbakefall.

Tusen takk for svar, NHD:-)

Bare lurte på noe:

''En helt annen sak er om du trenger Fontex fortsatt pga sykdommen. Det kan ta mange måneder før du evt får et tilbakefall.''

Jeg vet ikke om jeg trenger fontex pga sykdommen. Og ikke vet jeg hvor biologisk dette er.

Men jeg vet at jeg aldri har slitt mye med depresjon. Kun noen timer om gangen før jeg har kommet meg opp igjen. Det er derimot angsten (generell/sosial angst) som har vært det verste for meg.

Hvis jeg forteller diagnosen(e) mine; har du mulighet for å være litt mer spesifikk angående tilbakefall?

Jeg har først og fremst unnvikende pf. Emosjonelt ustabil pf som sekundært.

Jeg går på Lyrica 300 mg to ganger daglig. Kan dette avhjelpe evt. tilbakefall?

Kan også fortelle at jeg går i terapi hos psykiater som jeg har godt samarbeid med og opplever fremgang, selv om det er tøffe tak.

Håper du kan være mer spesifikk ut i fra det jeg nå forteller.

Ha en fin dag ;o)

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Tusen takk for svar, NHD:-)

Bare lurte på noe:

''En helt annen sak er om du trenger Fontex fortsatt pga sykdommen. Det kan ta mange måneder før du evt får et tilbakefall.''

Jeg vet ikke om jeg trenger fontex pga sykdommen. Og ikke vet jeg hvor biologisk dette er.

Men jeg vet at jeg aldri har slitt mye med depresjon. Kun noen timer om gangen før jeg har kommet meg opp igjen. Det er derimot angsten (generell/sosial angst) som har vært det verste for meg.

Hvis jeg forteller diagnosen(e) mine; har du mulighet for å være litt mer spesifikk angående tilbakefall?

Jeg har først og fremst unnvikende pf. Emosjonelt ustabil pf som sekundært.

Jeg går på Lyrica 300 mg to ganger daglig. Kan dette avhjelpe evt. tilbakefall?

Kan også fortelle at jeg går i terapi hos psykiater som jeg har godt samarbeid med og opplever fremgang, selv om det er tøffe tak.

Håper du kan være mer spesifikk ut i fra det jeg nå forteller.

Ha en fin dag ;o)

vennlig hilsen

Når jeg tok med det avsnittet du siterer, var det fordi jeg var litt usikker på om du etterspurte seponeringsbivirkninger eller tilbakefall.

Nå når jeg ser at du går hos en psykiater, legger jeg meg ikke mer bort i dette. Om du får mer problem med sosial angst, er det jo bare å begynne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tok med det avsnittet du siterer, var det fordi jeg var litt usikker på om du etterspurte seponeringsbivirkninger eller tilbakefall.

Nå når jeg ser at du går hos en psykiater, legger jeg meg ikke mer bort i dette. Om du får mer problem med sosial angst, er det jo bare å begynne igjen.

Ok. Uansett, takk for svar:-)

Er bare litt usikker og engstelig for å slutte, og tenkte jeg ville høre hva du mente om det...men skjønner at du ikke vil legge deg bort i det ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...