Gå til innhold

Hvordan komme seg videre etter et brudd?


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei! Jeg og kjæresten min har vært sammen i snart fire år, og vært samboere i snart 3 år. I sommer kjøpte vi oss leilighet sammen, og vi har tatt opp felles lån på leiligheten. For vel 3 mnd siden begynte han og skulke jobben og "forsove seg". Dette ble jeg svært opprørt over jeg mener det er svært viktig at begge parter er ansvarlige i et forhold. Vi hadde også et lån å betale på sammen, jeg begynte å bli redd for at han ikke skulle betale sin del. Jeg vurderte om jeg skulle gjøre det slutt. Jeg bestemte meg til slutt for å gi han en ny sjanse, men gav han beskjed om at dette aldri måtte skje igjen, og at han måtte finne seg en ny jobb ettersom han ikke trivdes i den gamle. Jeg elsker han og kunne ikke se for meg et liv uten han. Hadde aldri tilgitt meg selv dersom jeg ikke hadde gitt han en ny sjanse. Det gikk vel en mnd og han fikk ny jobb (det var vel og merke jeg som måtte skrive jobbsøknaden). Han begynte i den nye jobben med godt mot og jeg ante fred og ingen fare. Så etter bare 1 mnd i den nye jobben fant jeg ut at han hadde skulket jobben igjen. Flere dager. Og at han løg og sa han var på jobb når han ikke var det. Etter mye tenking fant jeg ut at jeg var nødt til å gjøre det slutt. Såg ingen annen utvei. Han hadde fått en ny sjanse og advarsel, og spolert denne. Jeg begynte å tenke på fremtiden, og om jeg kunne se for meg han som far til mine barn. Det kan jeg ikke. Jeg føler jeg har tatt det rette valget, selv om det er vanskelig. Jeg har kjent på magefølelsen min og tenkt fornuftig og vet med meg selv at jeg må gjennomføre dette. Selge leiligheten og flytte ut. Men jeg elsker han fremdeles, og samvittigheten tærer på meg. Det jeg frykter er at han skal knekke helt sammen nå. Han har ikke så mange nære venner og har ikke så god kontakt med familien sin. Er det noen måte jeg kan bidra til at han takler dette bruddet på en grei måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste du kan gjøre er å behandle ham med respekt, men ikke gå så langt at du gir ham forhåpninger om at dere kan bli sammen igjen om du ikke mener det. I din situasjon er det fort gjort å være både bøddel og prest og det er to roller man bør holde adskilt.

Det høres jo ut som han har problemer som han burde få hjelp for, eller kanskje han bare trenger ett spark i ræva?

Jeg tror ikke det fins en pen måte å gjøre dette på fordi for ham så vil det virke nådeløst og kynisk uansett hvordan du vrir og vender på det. Personlig syns jeg det er bedre å ikke ha kontakt med ex en god og lang stund etter bruddet for selv å komme seg videre, men også gi den andre parten mulighet til å slippe taket. Nå er det ofte slik at den som gjør det slutt får dårlig samvittighet over å se den andre ta bruddet så tungt. Sånn er det bare, men in the end er det bedre for ham at du også slipper ham.

Jeg syns det du har gjort virker gjennomtenkt og at du har gjort det riktige. Han kommer sikkert til å gi deg skylda for alt som er galt i verden men jeg syns ikke du skal ha dårlig samvittighet uansett. Du har tatt ansvar for deg selv og jeg bet meg merke i: "Jeg begynte å tenke på fremtiden, og om jeg kunne se for meg han som far til mine barn."

Du har gjort det riktige!

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...