Gå til innhold

Melatonin


Gjest profile

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, du er det! Ligger likssom på lur, for så å slå hardt og brutalt ned ;)

Nei, nå var det helt tilfeldig at eg svarte før eg såg svaret ditt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må i såfall være i utlandet.

Jeg trenger ikke sovemedisiner nå for tiden, men tror du det er mulig å få psykiateren til å skrive ut litt melatonin som jeg kan ha liggende, slik at jeg har noe som (forhåpentligvis) virkelig virker når slike perioder / stunder igjen kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke noe vidundermiddel

Jeg trenger ikke sovemedisiner nå for tiden, men tror du det er mulig å få psykiateren til å skrive ut litt melatonin som jeg kan ha liggende, slik at jeg har noe som (forhåpentligvis) virkelig virker når slike perioder / stunder igjen kommer?

Melatonin er ikke noe vidundermiddel for å få sove. Det er sikkert ikke så vanskelig å få skrevet det ut, men vær forberedt på at der kan være bivirkninger. Og andre sovemidler virker nok ofte bedre. Men du kan jo prøve. Vanligvis brukes melatonin for å snu døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melatonin er ikke noe vidundermiddel for å få sove. Det er sikkert ikke så vanskelig å få skrevet det ut, men vær forberedt på at der kan være bivirkninger. Og andre sovemidler virker nok ofte bedre. Men du kan jo prøve. Vanligvis brukes melatonin for å snu døgnet.

Hm, ok. Takk for infoen. Jeg bare tenkte det måtte være så bra, i og med at det var kroppens eget sovemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke noe vidundermiddel

Hm, ok. Takk for infoen. Jeg bare tenkte det måtte være så bra, i og med at det var kroppens eget sovemiddel.

Du kan jo prøve, men jeg tror folk som virkelig sliter med søvnen ikke alltid har så mye å hente på melatonin. Men noen sverger jo til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve, men jeg tror folk som virkelig sliter med søvnen ikke alltid har så mye å hente på melatonin. Men noen sverger jo til det.

Jeg får se. Mye av problemet ligger egentlig i døgnrytmen og, serru. Veldig ofte er det sånn at jeg kan være våken lengre enn normalt, men når jeg først da kommer i søvn, så sover jeg dobbel dose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trenger ikke sovemedisiner nå for tiden, men tror du det er mulig å få psykiateren til å skrive ut litt melatonin som jeg kan ha liggende, slik at jeg har noe som (forhåpentligvis) virkelig virker når slike perioder / stunder igjen kommer?

Eg aner ikkje hva en psykiater kan skrive ut eller ikkje, men om de kan skrive ut "vanlige" medisiner så kan de sikkert skrive ut Melatonin (på registreringsfritak) også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym jeg også

Du får ikke melatonin i Norge uten resept og søknad om å få ta inn i landet vårt.

Det er et utenlandsk naturmiddel og jeg ser ingen bivirkninger.

Her brukes det til å sovne om kvelden istedet for natten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...