Gå til innhold

lapraskopi


Gjest eva70

Anbefalte innlegg

Hei.

1. Er det noen som har noen erfaringer med at syklusen kan være litt treg eller forandres etter lapraskopi.

2. Er det mens eller el som kommer først altså. Må jeg ha mens først etter lap for å ha eggløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''1. Er det noen som har noen erfaringer med at syklusen kan være litt treg eller forandres etter lapraskopi. ''

Tror ikke syklusen skal forandre seg pga. lap. Gjorde ikke det for meg, i hvert fall.

''2. Er det mens eller el som kommer først altså. Må jeg ha mens først etter lap for å ha eggløsning?''

Dette spørsmålet skjønner jeg ikke. Vanligvis sier man at mensen kommer ca. 14 dager etter eggløsning, altså først eggløsning, så mens. Men lapraskopi påvirker ikke syklusen, så jeg skjønner ikke hva du mener med "mens først etter lap for å ha eggløsning"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''1. Er det noen som har noen erfaringer med at syklusen kan være litt treg eller forandres etter lapraskopi. ''

Tror ikke syklusen skal forandre seg pga. lap. Gjorde ikke det for meg, i hvert fall.

''2. Er det mens eller el som kommer først altså. Må jeg ha mens først etter lap for å ha eggløsning?''

Dette spørsmålet skjønner jeg ikke. Vanligvis sier man at mensen kommer ca. 14 dager etter eggløsning, altså først eggløsning, så mens. Men lapraskopi påvirker ikke syklusen, så jeg skjønner ikke hva du mener med "mens først etter lap for å ha eggløsning"

Det jeg mente var: Får man mens fordi ett egg ikke er befruktet eller er det el som kommer som følge av mens.

Hadde mens til vanlig tid etter lap, men nå har jeg ikke fått mens igjen og jeg er IKKE gravid. Lurer på hva det kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente var: Får man mens fordi ett egg ikke er befruktet eller er det el som kommer som følge av mens.

Hadde mens til vanlig tid etter lap, men nå har jeg ikke fått mens igjen og jeg er IKKE gravid. Lurer på hva det kan være.

''Det jeg mente var: Får man mens fordi ett egg ikke er befruktet eller er det el som kommer som følge av mens.''

Ja, vanligvis, men man kan også ha mensblødning uten å ha hatt eggløsning. Alstå, eggløsning uten befruktning gir mens, men mens er ikke bevis på eggløsning. (jeg er ikke fagperson, så det er sånn jeg har oppfattet det, i hvert fall)

''Hadde mens til vanlig tid etter lap, men nå har jeg ikke fått mens igjen og jeg er IKKE gravid. Lurer på hva det kan være.''

Nå så jeg nedenfor at gyn har skrevet at lapraskopi noen ganger kan forstyrre syklusen en periode, så det er sikkert bare å vente en måned eller to, så går det seg nok til. Hvis ikke, kan du kanskje få hormoner som setter igang eggløsning (er det Pergo det heter, tro?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...