Gå til innhold

Blødning fra underlivet

Gjest JORID

Anbefalte innlegg

Hei! Har de siste fire ukene vert plaget med blødninger i underlivet. Ikke mye, men nok til at jeg må bruke truseinnlegg. Har en sønn på ti mnd. og gikk derfor på minipillen mens jeg ammet. Det var da jeg sluttet med ammingen at blødningene begynte. Leste at det er ganske vanlig med små blødninger når man går på minipillen, men siden det varte så lenge, ca. tre uker, sluttet jeg på minipillen med tanke på å heller starte på p-piller, da jeg ikke ammer lengre. Ventet at blødningene skulle stoppe nå når jeg ikke går på minipillen lengre, men det har altså fortsatt ,og jeg lurer nå på om jeg bør ta kontakt med legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Blødning fra underlivet

Hei! Har de siste fire ukene vert plaget med blødninger i underlivet. Ikke mye, men nok til at jeg må bruke truseinnlegg. Har en sønn på ti mnd. og gikk derfor på minipillen mens jeg ammet. Det var da jeg sluttet med ammingen at blødningene begynte. Leste at det er ganske vanlig med små blødninger når man går på minipillen, men siden det varte så lenge, ca. tre uker, sluttet jeg på minipillen med tanke på å heller starte på p-piller, da jeg ikke ammer lengre. Ventet at blødningene skulle stoppe nå når jeg ikke går på minipillen lengre, men det har altså fortsatt ,og jeg lurer nå på om jeg bør ta kontakt med legen? – JORID

Skrevet 2008.01.17 21:12 av JORID

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødning fra underlivet

Hei! Har de siste fire ukene vert plaget med blødninger i underlivet. Ikke mye, men nok til at jeg må bruke truseinnlegg. Har en sønn på ti mnd. og gikk derfor på minipillen mens jeg ammet. Det var da jeg sluttet med ammingen at blødningene begynte. Leste at det er ganske vanlig med små blødninger når man går på minipillen, men siden det varte så lenge, ca. tre uker, sluttet jeg på minipillen med tanke på å heller starte på p-piller, da jeg ikke ammer lengre. Ventet at blødningene skulle stoppe nå når jeg ikke går på minipillen lengre, men det har altså fortsatt ,og jeg lurer nå på om jeg bør ta kontakt med legen? – JORID

Skrevet 2008.01.17 21:12 av JORID

Kan ikke finne svaret ditt, kun spørsmålet mitt en gang til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Beklager at svaret ikke kom inn, her er det:

Grunnen til at begynte å få blødninger er sannsynligvis at ditt hormonsystem begynte å fungere etter at du hadde sluttet å amme. Minipillen kan ha medført ytterlige blødningsproblem, men den effekt skulle være ute av kroppen nå. Er du sikker på at du ikke er gravid? Hvis det kan utelukkes, og du ikke har smerter, kan du se det an en måneds tid. Gir det seg ikke, søker du lege.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at svaret ikke kom inn, her er det:

Grunnen til at begynte å få blødninger er sannsynligvis at ditt hormonsystem begynte å fungere etter at du hadde sluttet å amme. Minipillen kan ha medført ytterlige blødningsproblem, men den effekt skulle være ute av kroppen nå. Er du sikker på at du ikke er gravid? Hvis det kan utelukkes, og du ikke har smerter, kan du se det an en måneds tid. Gir det seg ikke, søker du lege.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...