Gå til innhold

Phenergan og avhengighet


Rullekrone

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på Phenergan siden i sommer og den er helt fantastisk for meg! Sover hele natta og får ikke hangover av den. Innimellom må jeg ta pause for at den skal begynne å virke igjen og de nettene jeg da ikke tar den, og andre netter hvor jeg glemmer å ta den f.eks., så sover jeg kjempedårlig! Det vil si nesten ingenting...

Kommer dette av at jeg har blitt avhengig eller er det bare tegn på at jeg burde fortsette å ta den? Håper at den ikke gjør at jeg mister/reduserer "evnen" til å sove uten hjelp...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest innhopp

Unnskyld at jeg ikke svarer på spørsmålet ditt, men istedenfor kommer med et selv til deg. Har du prøvd vallergan? Og i tilfelle, fikk du mer hangover av den eller phenergan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg ikke svarer på spørsmålet ditt, men istedenfor kommer med et selv til deg. Har du prøvd vallergan? Og i tilfelle, fikk du mer hangover av den eller phenergan?

Jeg fikk mer hangover av Vallergan. Den måtte jeg ta ved 20 eller 21-tiden for ellers var jeg trøtt neste dag. Phenergan kan jeg ta nesten når som helst på kvelden. Hvis jeg vet at jeg skal være oppe til kl 24 så tar jeg den 22.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest innhopp

Jeg fikk mer hangover av Vallergan. Den måtte jeg ta ved 20 eller 21-tiden for ellers var jeg trøtt neste dag. Phenergan kan jeg ta nesten når som helst på kvelden. Hvis jeg vet at jeg skal være oppe til kl 24 så tar jeg den 22.30.

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det betyr ikke at du er avhengig, det blir en ikke av Phenergan.

Men uansett hvilken sovehjelp en har brukt over tid, må en forvente 1-2 uker med litt dårligere søvn når en slutter med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det betyr ikke at du er avhengig, det blir en ikke av Phenergan.

Men uansett hvilken sovehjelp en har brukt over tid, må en forvente 1-2 uker med litt dårligere søvn når en slutter med dem.

Takk! Da fortsetter jeg på dem med god samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Da fortsetter jeg på dem med god samvittighet :)

Jeg har snakket med legen om det og hun syne s ikke det er noe farlig å gå på de.

Jeg har en psykologisk avhengighet i tillegg til de som gjør det vanskelig å slutte.Men når de funker og at jeg får sove på de så ser jeg ikke helt problemet.Jeg har forøvrig sluttet på de i perioder og det har gått greit.En blir ikke avhengig fysisk.Men jeg tror den psykologiske avhengigheten kan være minst like viktig med sovemedisiner.At det er blitt endel av kveldsritualet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...