Gå til innhold

hva som skjer nå...

Anbefalte innlegg

Hei.

i dag er jeg hjemme fra skolen.. vi har prosjekt og så orket jeg ikke sitte på skolen å gjøre det så jeg ble hjemme.. skal heller jobbe med det her..

Nå har 'alle' blitt enig om at jeg skal bytte lege..

Jeg også er enig med det.. fordi han legen jeg gikk til var ikke fastlegen min og det er han jeg skal begynne hos, dessuten er fastlegen min skolelege og da vil det være lettere for hun læreren jeg snakker med å snakke med han og få råd sånn at hun ikke står alene med alt ansvaret liksom.. men orker fremdeles ikke snakke med henne...

Hm.. alt er bare rot for tiden.. skal liksom lage meg en plan for sommer ferien sånn at jeg går ned litt til skolen begynner igjen.. holder liksom på å 'forberede' meg nå..

Er redd... etter neste uke så er det sommerferie.. alle vennene mine gleder seg.. 'ååå så herlig det skal bli å slippe skolen..' jeg bare ehhh... jaaa... :/

Gruer meg men vet ikke helt hvorfor.. jeg snakker jo uansett ikke med hun læreren men det er vel bare det at hun er der.. vet ikke.. føler på en måte at det er bra at jeg ikke sankker med henne for da blir det ikke så vanskelig å si 'hade'.. men så er det det at jeg skulle så gjerne ha fortalt hvordan det gikk med meg.. sånn egentlig.. er jo blitt så flink til å 'være glad' i det siste.. smiler og ler og er glad.. utenpå.. har det ikke sånn 'krise' inni meg heller, men langt fra bra..

Er litt redd for meg selv og hva jeg kan finne på i sommerferien.. alene..

Mamma er forresten blitt sykemeldt ut hele juni.. føler at det er min feil.. vet at det har mye med at hun har en sliten jobb og at det har skjedd mye i familien i det siste men det liksom alikevel min feil..

Håper dere har det bra!

*klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29700-hva-som-skjer-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest suselusa

KJære vennen,

Nå er det 2 minutter til bussen min går, og jeg er en time for sein til sykehuset, så jeg må løpe, men jeg vil bare gi det en kjempestor klem!!! Jeg tenker på deg, og skal skrive en mail til deg senere idag!! Pass på deg selv, og IKKE ha dårlig samvittighet for at moren din er sykemeldt, som du sier; det er mange andre ting enn ditt problem som gjør henne sliten, ikke klandre deg selv!

Veldig glad i deg:)

Stor klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29700-hva-som-skjer-n%C3%A5/#findComment-118844
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære mezzy! Din mor er nok ikke blitt sykelmeldt pga deg. Det er dessverre slik at barn som lider av sf påtar seg skyld for noe som kanskje gjelder hele familien. Et barn blir bærer av symptomene. Vi ser derfor at mange barn med SF først blir bedre fra sin SF når foreldre og søsken innvolveres. Mange foreldre blir rådville når de skjønner at deres barn sliter med SF. Kanskje din mor får hjelp til å snakke om hvordan hun har det, hvordan hun kan hjelpe din familie og deg best mulig? Snakker du med din mor om hvordan du har det, er din mor åpen for å hjelpe deg? Det er viktig at foreldre er sitt ansvar bevisst- tar vare på sine barn. Da kan de ofte være de beste hjelperne. Håper du og din familie har en dialog på veien videre for en positiv endring, lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29700-hva-som-skjer-n%C3%A5/#findComment-118901
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...